اگر فرزندتان را به کلاس انگلیسی فرستاده‌اید و آموزش اعداد انگلیسی جزو برنامه‌های درسی اوست، برایش نان عددی درست کنید و حین درست کردن و خوردن آموزش اعداد هم بدهید.

نان و پنير

همشهری آنلاین: علاوه بر آموختن اعداد بچه با یک غذای سالم نیز تغذیه می‌شوند.

مواد لازم

روغن به مقدار لازم (برای چرب کردن)
۳۵۰ گرم آرد گندم
نوک ق‌چ بیکینگ‌پودر
نوک ق‌چ نمک
۲/۱ پیمانه کره مارگارین
۱۲۰ گرم پنیر چدار
۲ عدد تخم‌مرغ (زده شود)
۴ ق‌س شیر
۲ ق‌چ کنجد
۲ ق‌چ سیاه‌دانه

۱. فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۲۵ درجه فارنهایت یا شماره ۷ اجاق گاز روشن کرده و گرم کنید. کاسه‌ای آماده کنید و نمک، آرد و بیکینگ‌پودر را در آن بریزید و یکی دو بار الک کنید، سپس کره را که با دمای محیط نرم شده به آن اضافه کنید و با دست شروع به ورز دادن کنید. البته این کار را با همزن برقی هم می‌توانید انجام دهید. فقط نتیجه این ورز دادن‌ها بافتی شبیه به خمیر داخل نان فانتزی می‌شود.

۲. پنیر را رنده کنید به اندازه ۲ قاشق سوپ‌خوری از آن را کناری بگذارید، سپس پنیر رنده شده را در مخلوط خمیری بریزید. بعد سه‌چهارم از تخم‌مرغ زده شده را همراه با شیر به مخلوط خمیری بیفزایید و شروع به هم‌زدن کنید تا خمیری نرم حاصل شود.

۳. خمیر را با وردنه روی سطحی که از قبل آردپاشی شده است، باز کنید. البته خمیر را کلفت باز کنید یعنی ضخامت نیم سانتی‌متر در همه جای خمیر حفظ شود.

۴. حالا نوبت قالب زدن است. قالب‌های اعداد را در خمیر فرو کرده و بعد از آنکه هرکدام از اعداد خمیری آماده شد، آن را روی سطح سینی فر که از قبل چرب کرده‌اید، بچینید.

۵. بعد از اینکه همه اعداد خمیری را روی سینی فر چیدید، با قلم‌موی مخصوص آشپزی روی اعداد خمیری را به تخم‌مرغ زده شده آغشته کرده سپس روی آنها کنجد و سیاه‌دانه بپاشید. روی بعضی از اعداد را هم با بقیه پنیر رنده شده تزئین کنید. نان‌های عددی را ۱۲ تا ۱۵ دقیقه تا زمانی که سطح روی اعداد طلایی شود در فر حرارت دهید.

فوت و فن

بعد از اینکه اعداد را قالب زدید، مقداری خمیر مابین آنها باقی می‌ماند که می‌توانید آنها را بعد از ورز دادن گلوله‌کرده و دوباره با وردنه باز کنید و قالب بزنید.

یه‌جور دیگه

به جای چیدن اعداد خمیری روی سینی می‌توانید سینی را با کاغذ شیرینی‌پزی، روکش کرده و بعد از چرب کردن اعداد را روی آن بچینید. این طوری مطمئن‌تر است.

کد خبر 819009
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha