گروه اجتماعی: معاون اجرایی دبیرکل سازمان ملل در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: آمارهای موجود از اقدامات پلیس ایران موید این مطلب است که ایران درگیر یک جنگ واقعی در راستای مبارزه با مواد مخدر می‌باشد.

 آنتونیو ماریا کاستا معاون، اجرایی دبیر کل سازمان ملل متحد در امر مبارزه با مواد مخدر با سردار «حمیدرضا حسین آبادی» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا دیدار و گفت و گو کرد.

 در این دیدار، طرفین پیرامون اقدامات عملیاتی پلیس جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ورود مواد مخدر به داخل کشور بحث و تبادل نظر کردند. سردار«حسین آبادی» ضمن ارائه گزارشی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ورود مواد مخدر و تقدیم 3500 شهید در این راه از افزایش 59 درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان ابراز نگرانی کرد و عدم مقابله جدی نیروهای ناتو و کشورهای غربی مستقر در افغانستان با کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر را به معاون اجرایی دبیر کل سازمان ملل در مبارزه با مواد مخدر یادآور شد.
 وی همچنین از عملکرد ضعیف دولت افغانستان در مبارزه با مواد مخدر انتقاد کرد.


سردار حسین آبادی در ادامه به احداث 25 پاسگاه مرزی توسط جمهوری اسلامی ایران و تحویل آن به مقامات افغانی اشاره کرد و عدم تجهیز و بکارگیری پاسگاهها (براساس پروژه سعید) توسط UNODC و دولت افغانستان را موجب استهلاک و تخریب آنها دانست.
 آمادگی پلیس ج.ا. ایران برای آموزش پلیس مبارزه با مواد مخدر و مرزبانی افغانستان، و افتتاح قرارگاه عملیاتی حضرت رسول اکرم(ص) در شرق کشور با هدف برخورد مؤثر با قاچاقچیان مواد مخدر و انسداد مرزها از دیگر مواردی بود که رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با کاستا مطرح کرد.


 کاستا نیز ضمن تشکر از اقدامات موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر با تایید افزایش سطح زیر کشت خشخاش و تولید تریاک در افغانستان در سال جاری گفت: آمارهای موجود از اقدامات پلیس جمهوری اسلامی ایران مؤید این مطلب است که در واقع ایران درگیر یک جنگ واقعی بوده و این موضوع می‌بایست به گونه‌ای انعکاس یابد تا مجامع بین‌المللی از آن حمایت کنند. وی اظهار امیدواری کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران کما فی‌السابق همکاری خود را با دفتر UNODC ادامه و تقویت کند تا زمینه برای انعکاس اقدامات پلیس فراهم شود.


کرزای بر کاهش کشت خشخاش تایید کرد

«حامد کرزای» رئیس جمهوری افغانستان با تایید بر تداوم مبارزه علیه کشت خشخاش گفت: دولت با تمام امکانات تلاش خواهد کرد تا در سال آتی زراعی کشت این محصول در افغانستان کاهش یابد.


 کرزای در دیدار "ریچارد بوچر" معاون وزارت امور خارجه آمریکا در امور کشورهای آسیای جنوبی و مرکزی با وی در کابل افزود: برای رسیدن به این هدف جامعه جهانی باید کمک‌های لازم را در اختیار کشورش قرار دهد.

کد خبر 8187

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز