چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

گروه ورزشی: مهم‌ترین دستاورد سفر نمایندگان والیبال ایران در اجلاس دوروزه هیات‌رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا در ریاض موافقت حاضران با میزبانی ایران برای مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال 2011 در تهران بود.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال با اعلام این مطلب گفت: «خوشبختانه با حضور ژی‌هونگ وی رئیس فدراسیون بین‌المللی والیبال و نگاه مثبتی که مقامات کنفدراسیون آسیا نسبت به والیبال ایران دارند حاضران، میزبانی ایران برای این رویداد بزرگ را مورد تایید قرار دادند و بدین‌ترتیب ایران برای دومین‌بار در طول تاریخ برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا پس از سال 1999، توانست برای دوره شانزدهم میزبان قدرت‌های برتر قاره کهن در تهران شود.»

رئیس فدراسیون والیبال که خود یکی از اعضای جدید هیات‌رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا محسوب می‌شود در مورد پیشنهاد ایران مبنی بر ورود تیم‌ها براساس مسابقات انتخابی به لیگ جهانی گفت: «زمانی که طرح خود را در ریاض ارائه دادیم، ژی‌هونگ‌وی رئیس فدراسیون جهانی ضمن تایید این طرح به این نکته نیز اشاره کرده که درصدد هستیم رفت‌وآمد تیم‌ها به لیگ جهانی را از حالت فعلی خارج کنیم.»

داورزنی افزود: «البته ما پیشنهاد دادیم که قاره‌ها اقدام به برگزاری مسابقات انتخابی کنند و سپس براساس سهمیه‌شان به لیگ جهانی راه پیدا کنند.» از مصوبات دیگر اجلاس هیات‌رئیسه والیبال آسیا، حضور داوران بی‌طرف برای رویدادهای مختلف آسیایی بود که با استقبال حاضران روبه‌رو شد. در اجلاس دو روزه کنفدراسیون آسیا مسئولان کمیته‌های مختلف کنفدراسیون نیز گزارش کمیته‌های خود را ارائه دادند.

ایران با چین همگروه شد

مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا در شهر ریاض عربستان برگزار شد و طی آن 20 تیم حاضر در این مسابقات در گروه‌های چهارگانه، رقبای خود را شناختند.
در این مسابقات که براساس شیوه جدید،‌ سیدبندی شده است، تیم ایران در گروه C مسابقات با تیم‌های چین، سریلانکا، هنگ‌کنگ و ویتنام همگروه شده است.

فیلیپین به عنوان میزبان مسابقات و ژاپن و استرالیا به عنوان تیم‌های اول و سوم آسیا به عنوان سرگروه تیم‌های دیگر معرفی شده‌اند. براساس برنامه اعلام‌شده از سوی AVC تیم ایران در روز نخست مسابقات طبق قرعه استراحت دارد و طی روزهای دوم تا پنجم این رقابت‌ها به ترتیب با تیم‌های سریلانکا، چین، ویتنام و هنگ‌کنگ دیدار خواهد کرد.

بیستمین دوره رقابت‌های والیبال  مردان آسیا طی روزهای چهارم تا  سیزدهم مهر در فیلیپین برگزار می‌شود.

کد خبر 81794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز