حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی، مهدی میرکیایی و علی صفائی حائری پرفروش‌ترین پدیدآورندگان در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بودند که هم به شکل مجازی و هم به طور فروش سنتی در اردیبهشت امسال آثارشان بیش از همه فروش رفت.

دهمین روز نمایشگاه کتاب تهران

همشهری آنلاین- فرشاد شیرزادی: حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی، مهدی میرکیایی و علی صفائی حائری پرفروش‌ترین پدیدآورندگان در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بودند که هم به شکل مجازی و هم به طور فروش سنتی در اردیبهشت امسال آثارشان بیش از همه فروش رفت. در این گزارش به آمار و ارقامی می‌پردازیم که خواندنش شاید برایتان جالب توجه باشد. همین‌قدر کافی است که بدانید پس از این سه تن مرتضی مطهری، سیدعلی خامنه‌ای، غلامرضا حیدری ابهری، کلر ژوبرت، سید محمدحسین راجی، محمدرضا حدادپور جهرمی، مت هیگ، فئودور داستایوسکی، عبدالله جوادی آملی، ناصر کشاورز، حسین فتاحی و مژگان شیخی جزو نویسندگانی هستند که در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. امار این گزارش بر اساس گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران تنظیم شده است.

پرطرفدارترین نویسندگان امسال را بشناسید | ۱۵ نامی که نمی توانید حدس بزنید

یک- طبق گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، به طور کل ۱۰۰ عنوان کتاب پرطرفدار بخش مجازی نمایشگاه مجموعا بیش از ۷۶ هزار نسخه فروش داشته‌اند.

دو- ۲۸ درصد این رقم یعنی ۷۶ هزار عنوان را بیش از یک ناشر به بازار اندیشه ایران وارد کرده‌اند.

سه- از این میان کتاب «شازده کوچولو» به رغم اینکه ۹۳ ناشر آن را چاپ کرده است، پر مراجعه‌ترین کتاب از سوی ناشران بوده است. در واقع ناشران متعدد ترجمه این کتاب را به مترجم معتمد خود پیشنهاد داده‌اند.

چهار- فقط در طول ۱۰ روز برپایی نمایشگاه کتاب تهران کتاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی ۸ هزار و ۸۱۱ نسخه‌ به فروش رفته و او رکورددار پرمخاطب‌ترین پدیدآور است.

پنج- گروه کودک و نوجوان با جذب ۱۸/۳۹ درصد مخاطب و فروش ۲۵۱ هزار و ۸۳۷ نسخه کتاب، پرمخاطب‌ترین گروه موضوعی در این نمایشگاه بوده است.

شش- ادبیات با ۱۵/۵۰ درصد و فروش ۲۱۲ هزار و ۲۵۹ نسخه کتاب، دین با ۱۳/۵۷ درصد و فروش ۱۸۵ هزار و ۸۴۵ نسخه کتاب و علوم اجتماعی با ۱۲/۹۵ درصد و فروش ۱۷۷ ‌هزار و ۳۲۰ نسخه کتاب، رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

پرطرفدارترین نویسندگان امسال را بشناسید | ۱۵ نامی که نمی توانید حدس بزنید

هفت- چهار گروه پرمخاطب اول یعنی کودک و نوجوان، ادبیات، دین و علوم اجتماعی یک و نیم درصد از ۱۳ گروه موضوعی بعدی بیشتر فروش داشته‌اند.

هشت- طبق تحلیل‌های انجام شده از نمایشگاه مجازی چهارم، مردان با خرید ۸۶۹ هزار و ۸۶۷ نسخه کتاب در مقایسه با زنان با خرید ۴۹۹ هزار و ۸۵۷ نسخه کتاب، به طور متوسط ۱/۵ کتاب بیشتر خریدند.

نه- در روایتی دیگر نیز آماری دقیق از سن و سال خریداران ارائه شده است که براساس آن ۹۲ درصد از خرید کتاب‌ها از سوی جوانان و میان‌سالان انجام شده است. از این رو جوانان ۲۰ تا ۴۰ سال، حدود ۷۴ درصد و میانسالان ۴۱ تا ۶۰ سال، حدود ۱۸ درصد از جمعیت خریداران را تشکیل دادند.

محمود دولت‌آبادی: پل ابریشمین بین من و شما وجود دارد | انتقاد دولت‌آبادی از کتاب های دیجیتال

پانزده کتاب پرفروش از سه ناشر در نمایشگاه سی چهارم

نمایشگاه سی و چهارم: فروش بیشتر یا کتاب گرانتر؟

کد خبر 817097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha