مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار لندن گفت می‌خواهد این شهر را به "پاک‌ترین و سبزترین شهر روی کره زمین" بدل کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه بوریس جانسون، شهردار لندن، طرح‌هایی را اعلام کرد تا هنگام برگزاری مسابقات المپیک 2012 این شهر را به سبزترین شهر جهان تبدیل کند و از شهرهای دیگر جهان هم خواست در کنفرانسی در مورد تغییرات آب و هوایی به اقدامات مشابهی متعهد شوند.

رهبران 40 شهر بزرگ دنیا (شهرهای C40) به علاوه 17 شهر وابسته این هفته در سئول پایتخت کره جنوبی در اجلاسی در مورد مقابله با گرمایش جهانی شرکت می‌کنند. این اجلاس سومین اجلاسی است که از سال 2005 در این بمورد برگزار می‌شود.

 جانسون گفت: "آنچه ما باید در سئول انجام دهیم این است به توافقی در این مورد برسیم که اعتیاد پایان‌ناپذیر نوع بشر را به موتورهای درون‌سوز متوقف کنیم."

او در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که شهرهای بزرگ 75 درصد انرژی جهان را مصرف می‌کنند و 80 درصد گازهای خروجی ایجادکننده تغییرات آب و هوایی را به وجود می‌آورند.


 جانسون که خواستار رسیدن به "نتایجی جدی" در اجلاس شد، گفت: "مشکل سیاره ما یک مشکل شهری است."

او گفت که لندن می‌خواهد از مسابقات المپیک به عنوان "انگیزه‌ای برای سبزکردن این شهر و کاهش 60 درصدی گازهای خروجی کربن دار تا سال 2025 استفاده کند."

 جانسون گفت یک اقدام کلیدی در لندن پرداختن به مشکلات مربوط به ساختمان‌های مسکونی و تجاری است که 70 درصد گازهای خروجی کربن‌‌دار آلاینده در این شهر را تولید می‌کنند.

برای حل این مشکل نیاز به تعمیرات اساسی ساختمان‌ها – از جمله عایق‌بندی کردن- در شمار زیادی از ساختمان‌های عمومی وجود دارد.

جانسون همچنین خواستار "پیشرفت واقعی" سایر شهرهای جهان به سوی برقی‌کردن ناوگان حمل و نقل شهری و سایر وسائل نقلیه شد.

به گفته او مشکل کیفیت هوای لندن ناشی از گازهای خروجی 8300 اتوبوس دیزلی قدیمی است که می‌توان آنها را وسایل نقلیه کمتر آلاینده جایگزین کرد.

 همچنین 32000 تاکسی با سوخت دیزلی در لندن وجود دارد که می‌توان انها را با وسائل نقلیه برقی جایگزین کرد.

 جانسون گفت در چند سال آینده برنامه گسترده‌ای برای تولید اتوبوس‌های "پاک‌تر و سبزتر"‌برای لندن به اجرا در خواهد آمد و "عمر اتوبوس‌های دیزلی در لندن باید پایان یابد."

کد خبر 81708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز