گرد و غباری که روز گذشته آسمان تهران را فراگرفته بود، طی یکشنبه و دوشنبه جای خود را به باران و رگبار بهاری می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره منشأ این گرد و غبار به خبرگزاری مهر گفت: گرد و غباری که تهران را پوشانده سوغات عراق و سوریه است که باد بهار آن را بعد از گذراندن از آسمان استان‌های غربی کشور به تهران آورده است.

پرویز رضازاده، با بیان اینکه شرایط گرد و خاک از روز چهارشنبه در عراق و سوریه فراهم آمده و روز پنجشنبه به غرب کشور نفوذ کرده است افزود: از اواخر روز جمعه و صبح شنبه وزش گرد و خاک به استان تهران رسید و سبب کاهش افقی دید در این استان شده است.

این گرد و غبار در ساعات اوج حضور در آسمان تهران موجب افزایش غلظت ذرات معلق در هوا شد. یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این خصوص با اشاره به اینکه آخرین اطلاعات دریافتی حاکی از این است که میزان آلاینده ذرات معلق روز شنبه در تهران بیش از حد مجاز بوده است، گفت: تمامی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در بخش آلاینده ذرات معلق در شرایط «ناسالم» قرار داشتند.

او توضیح داد: اطلاعات دریافتی حاکی است میزان آلاینده ذرات معلق در ایستگاه‌های امام‌خمینی(ره) و قلهک در شرایط «بسیار ناسالم» و در آزادی، مسعودیه، ژئوفیزیک، پارک رز، اقدسیه، پونک، گلبرگ، بهمن، تجریش و حتی سرخه‌حصار در شرایط «ناسالم» قرار داشته‌اند.

رگبار در آسمان تهران

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوا در استان تهران بیان داشت: آسمان تهران امروز نیمه ابری، در پاره‌ای نقاط با افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.البته این باران و رگبار اگر چه موقت است، اما روز سه‌شنبه دوباره به سراغ تهران می‌آید.

همچنین طی اعلام سازمان هواشناسی کمینه و بیشینه دمای هوا، امروز در استان تهران به‌ترتیب 11 و 20 درجه‌سانتی‌گراد اعلام شده است.  شایان ذکر است، ادامه غباری که از شمال‌غرب وارد کشور شده بود، روز گذشته موجب شد دید در پایتخت به 4 کیلومتر کاهش یابد.

کد خبر 79349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز