داوید آلابا، مدافع رئال مادرید در بازی با ویارئال با مصدومیت رباط صلیبی مواجه شد تا به نهمین بازیکن لالیگا شود که در این فصل رباط صلیبی پاره می‌کند.

داوید آلابا

به گزارش همشهری‌آنلاین، در این فصل بازیکنانی که رباط صلیبی پاره کرده‌اند، رکورد زده‌اند. کارشناسان معتقدند دلیل افزایش بی‌سابقه مصدومیت‌ها برگزاری جام‌جهانی زمستانی در قطر است که فرصت ریکاوری و استراحت بین ۲فصل بازیکنان را محدود و تور پیش‌فصل را کوتاه‌تر کرد. پیروزی ۴بر یک مقابل ویارئال، یک مصدوم دیگر هم برای رئال‌مادرید داشت.

داوید آلابا، نهمین بازیکن لالیگا بود که در این فصل رباط صلیبی پاره می‌کرد و سومین بازیکن رئال پس از کورتوا و میلیتائو. آلابا با این آسیب‌دیدگی حتی اوایل فصل آینده را هم از دست خواهد داد.

رئال‌مادرید برای بازی شب یلدا مقابل آلاوس فقط ۲مدافع میانی دارد و به‌نظر می‌رسد فلورنتینو پرس برخلاف میل باطنی‌اش باید در نقل و انتقالات زمستانی دست به جیب بشود و مدافع بخرد، مگر اینکه بخواهد از شوامنی که تازه از مصدومیت برگشته یا مندی که تازه مصدوم شده، در پست غیرتخصصی استفاده کند.

حتی مارول، مدافع میانی فیکس کاستیا هم مصدوم است. نخستین نامی که برای جایگزینی مطرح شده، رافا مارین است. این مدافع به‌صورت قرضی از رئال‌مادرید به آلاوس رفته و پنجشنبه باید روبه‌روی رئال بازی کند.

اخیرا شایعاتی مبنی بر علاقه باشگاه به لنی یورو، مدافع جوان ۱۸ساله و «واران جدید فوتبال فرانسه» هم شنیده شده است اما باشگاه لیل برای این بازیکن ۵۰میلیون یورو می‌خواهد و چند مشتری بزرگ دیگر هم در صف انتظار ایستاده‌اند. گونسالو ایناسیو، مدافع اسپورتینگ لیسبون دیگر مدافعی است که رئال او را دنبال می‌کند. رئالی‌ها مدافع میانی بنفیکا، آنتونیو سیلوا را هم دوست دارند اما قیمت او هم بالاست.

جود بلینگام در بازی با ویارئال گل زد و در پانزدهمین بازی خود در لالیگا به ۱۳گل رسید. کریستیانو رونالدو نیز درست در بازی پانزدهم خود به ۱۳گل رسیده بود. روبرت لواندوفسکی با ۱۳گل در ۱۲بازی، سریع‌تر از این دو به این تعداد گل رسیده است.

۱۰بازیکن آخری که در ۱۵بازی اولشان در لالیگا حداقل ۱۳گل زدند؛ دی استفانو، سمیناریو، کرویف، کرانکل، روماریو، رونالدو، ویری، کریستیانو رونالدو، لواندوفسکی و بلینگام. آخرین هافبکی که این کار را کرده، پابلو اولمدو در سال ۱۹۴۹بود.

بلینگام در این فصل از لالیگا در ۴بازی زننده گل اول بوده و فقط مایورال با ۷و ویلیان ژوزه با ۵گل آمار بهتری از او داشته‌اند.

تعداد گل‌های بلینگام در لالیگا از تعداد تمام گل‌هایش در بوندس‌لیگا پیشی گرفت. این درحالی است که ستاره انگلیسی ۱۲گلش در آلمان را طی ۹۲بازی به‌ثمر رسانده بود و حالا فقط در ۱۵بازی به گل سیزدهم در اسپانیا رسیده است.

رودریگو در ۱۱بازی اخیرش در رئال‌مادرید در کل تورنمنت‌ها ۹گل زده، درحالی‌که در ۱۲بازی نخست فصلش فقط یک گل زده بود.

رودریگو در ۸بازی اخیرش در رئال‌مادرید ۸گل زده. گل رودریگو در بازی با ویارئال، پنجمین گل رئال بود که توسط داور ویدئویی تأیید می‌شد. تاکنون اتلتیکو ۴گل تأیید شده توسط داور ویدئویی در لالیگا دارد و بارسلونا ۸گل.

گل‌های رئال در ۲فصل اخیر تا این هفته با هم برابر بوده. رئال در لالیگا بعد از ۱۷بازی؛ ۳۸گل فصل ۲۴-۲۰۲۳و ۳۸گل فصل ۲۳-۲۰۲۲.

کارلو آنچلوتی پس از ۱۷بازی در لیگ اسپانیا، در ۳فصل همین تعداد امتیاز کسب کرده است؛ ۴۲امتیاز در فصل ۱۵-۲۰۱۴، ۴۲امتیاز در فصل ۲۲-۲۰۲۱و ۴۲امتیاز در فصل ۲۴-۲۰۲۳.

رئالی‌ها در نیمه‌های دوم گلزن‌تر هستند. تیم‌هایی که در ۵لیگ معتبر اروپایی بیشترین گل را در نیمه‌دوم به ثمر رسانده‌اند؛ بایرن‌مونیخ (۲۸)، رئال‌مادرید (۲۴)، آرسنال (۲۳) و اینترمیلان (۲۲گل).

کد خبر 816919
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha