تیم‌های بارسلونا و چلسی هم شکست خوردند تا این هفته فقط چند تیم بزرگ جان سالم به‌در ببرند.

تاتنهام

به گزارش همشهری‌آنلاین، در ادامه هفته شوم غول‌های اروپایی که تقریبا همگی شنبه‌شب متوقف شدند یا شکست خوردند، یکشنبه هم نوبت بقیه بزرگان بود که به پیروزی نرسند. بارسلونا ۴ بر ۲ به خیرونا باخت و رم، البته اگر این تیم را هم بزرگ بدانیم، با فیورنتینا یک - یک کرد و نیوکاسل با یک تیم کامل مصدوم، مقابل تاتنهام نیمه مصدوم ۴ بر یک شکست خورد، چلسی هم در ادامه نتایج سینوسی‌اش ۲ بر صفر به اورتون باخت. فقط منچسترسیتی بود که جان سالم به‌در برد اما آنها هم برای پیروزی ۲ بر یک بر لوتون‌تاون نگون‌بخت زجر زیادی کشیدند.

بارسلونا

حالا تیم اول کاتالونیا نه بارسلونا و نه اسپانیول بلکه تیمی است به نام خیرونا یا با تلفظ خود کاتالان‌ها ژیرونا. صدرنشین جدید لالیگا هم همین نام را دارد. بازی رودرروی بارسا و خیرونا را تیم گمنام با حساب ۴ بر ۲ برد تا فاصله ۲ تیم به ۷امتیاز افزایش یابد. بارسا به ۲تیم اول جدول یعنی خیرونا و رئال باخته؛ هر دو در خانه خودی. ژاوی بعد از این شکست از اشتباهات دفاعی انتقاد کرد و گفت تیم در دوران سازندگی است. کارلس ویتی، کارشناس فوتبال گفت: «جهشی که ژاوی از مربیگری در قطر به بارسلونا کرد، اشتباه بود. ژاوی باید بیشتر یاد می‌گرفت و دستیاران باتجربه‌تری می‌آورد. گفته‌های او با عملکرد تیم همخوانی ندارد. ژاوی از خودش انتقاد نمی‌کند و حالا بهانه جدیدی به بهانه‌های قبلی‌اش اضافه کرده و می‌گوید بارسا در مرحله سازندگی است.»

تکمیل هفته نحس بزرگان با تحقیر بارسلونا و شکست چلسی

بارسایی‌ها پیش از این هرگز در خانه به این تیم نباخته و فقط ۳گل دریافت کرده بودند. حالا ۱۹گل زده مقابل ۷گل خورده دارند.

بارسلونا در هر ۱۴بازی خانگی اخیر خود در لالیگا (۲۸گل) گل زده است که بهترین روند گلزنی آنها در خانه زیرنظر ژاوی است.

بارسا آخرین بار نوامبر۲۰۱۸ و در حضور مسی و سوارس مقابل بتیس در لیگ ۴گل خورده بود.

بارسلونا به اندازه کل فصل پیش، این فصل در لیگ گل خورده. بارسلونا این فصل ۱۸گل پس از ۱۶بازی دریافت کرد، درحالی‌که فصل گذشته در ۳۷بازی ۱۸گل خورده بود.

وقتی گوندوغان گل می‌زند، بارسلونا می‌بازد. این اتفاق مقابل رئال‌مادرید و خیرونا رخ داد.

بارسا در بازی با خیرونا ۳۲ضربه به سمت دروازه حریف داشت که در این فصل اروپا رکورد است. لواندوفسکی این فصل ۱۲موقعیت مسلم گلزنی را هدر داده.

تکمیل هفته نحس بزرگان با تحقیر بارسلونا و شکست چلسی

من‌سیتی

لوتون هفته پیش تا دقایق پایانی بازی از آرسنال پیش بود اما در آخرین لحظه ۴ بر ۳ باخت. مقابل سیتی هم آنها گل اول را زدند اما درنهایت ۲گل خوردند. گواردیولا پس از گل دوم طوری خوشحالی کرد که انگار لیگ قهرمانان را دوباره برده است. این خوشحالی نشان داد که او در این چند هفته چه فشاری را تحمل کرده.

سرمربی سیتی گفته بود اگر لیورپول، آرسنال و بقیه تیم‌ها این فصل قهرمان لیگ برتر نشوند، یک موضوع طبیعی است اما اگر سیتی قهرمان نشود همه از آن حرف می‌زنند. تیم او در هفته‌های اخیر امتیازات زیادی را از دست داده بود. نبرد ۲تیم در کنیل‌ورث‌رود جنگ فقیر و غنی بود. در این بازی ارزش ترکیب لوتون ۲.۸۷میلیون یورو و ارزش ترکیب من‌سیتی ۱۲۶۰میلیون یورو بود. اگر گواردیول در ترکیب قرار می‌گرفت، ۹۰میلیون یوروی دیگر به این رقم اضافه می‌شد.

ناتان آکه به آمار ۱۰۰بازی با پیراهن منچسترسیتی رسید.

رودری در این فصل از لیگ برتر به اندازه کل فصل گذشته کارت زرد گرفته(۴). او در این بازی هم کارت گرفت.

جک گریلیش به رکورد ۵۰گل در دوران فوتبالش رسید که خیلی کم است. ۲۵گل از این تعداد در لیگ برتر بود.منچسترسیتی در ۳بازی متوالی لیگ برتر برای نخستین‌بار از نوامبر۲۰۱۹ یک بر صفر عقب افتاد. سیتی آن سال قهرمان نشد.

برناردو سیلوا چهارمین گل فصلش را زد؛ به اندازه همه گل‌هایش در ۳۴بازی فصل پیش.

نیوکاسل

نیوکاسل به‌اندازه دیگر بزرگان انگلیس هنوز بزرگ نشده اما نتایج خوبی مقابل بزرگان گرفته بود تا اینکه تاتنهام از راه رسید و برای رهایی از بحران مجبور به شکست این تیم شد.

نیوکاسل برای نخستین‌بار از نوامبر۲۰۱۷ در بازی‌های متوالی لیگ برتر با ۳+ گل شکست خورد. آنها تا اینجای فصل ۶ باخت داشته‌اند که بیشتر از کل باخت‌های فصل پیش‌(۵) در لیگ برتر بوده است.

تکمیل هفته نحس بزرگان با تحقیر بارسلونا و شکست چلسی

تاتنهام به ۵بازی بدون برد خود در لیگ برتر پایان داد(یک تساوی و ۴شکست) و بزرگ‌ترین پیروزی فصل خود را در لیگ (همچنین برد ۵بر ۲مقابل برنلی در سپتامبر) به‌دست آورد.

تاتنهام این فصل بیش از هر تیم دیگری در لیگ برتر گل اول را به ثمر رسانده است(۱۳) و در هر یک از ۱۰بازی اخیر خود یک بر صفر پیش افتاده که طولانی‌ترین رکورد آنها در یک فصل به‌حساب می‌آید. آنها نخستین تیمی هستند که در ۱۰بازی پیاپی لیگ برتر بعد از منچسترسیتی (بین نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۱) نخستین گل را به‌ثمر رسانده است.

وستهم

وستهم با دیوید مویز تیم خوبی است اما شکست ۵بر صفر مقابل فولام این گزاره را منتفی می‌کند. فولام در ۲بازی پیاپی ۵بر صفر برنده شد؛ مقابل ناتینگهام فارست و مقابل وستهم.

چلسی

نتایج سینوسی چلسی در ۶بازی اخیر لیگ برتر انگلیس را ببینید: ۲برد، یک مساوی، ۳باخت، ۱۲گل زده و ۱۵گل خورده.

چلسی از ۳۹بازی در سال۲۰۲۳، بیشتر از ۳۹امتیاز به‌دست نیاورده است.

اورتون شان‌دایچ در زمین مسابقه ۲۳امتیاز گرفته؛ بیشتر از فولام، ولوز، برنتفورد و چلسی.

اورتون این دیدار را فقط با ۲۸.۳درصد مالکیت توپ برد؛ هفتمین برد در لیگ برتر با کمتر از ۵۰درصد مالکیت توپ در فصل۲۴-۲۰۲۳، بیش از هر تیم دیگری در این فصل.

چلسی برای نخستین‌بار از دسامبر۲۰۲۰، در ۳بازی متوالی خارج از خانه در یک فصل شکست خورده.

تکمیل هفته نحس بزرگان با تحقیر بارسلونا و شکست چلسی

این بیست‌وسومین باری بود که چلسی در لیگ برتر سال۲۰۲۳ گل اول بازی را دریافت می‌کرد که بیشترین آمار در یک سال تقویمی در این رقابت‌ها(همچنین ۲۳گل در سال ۱۹۹۳) بود.

خیرونا متعلق به گروه سرمایه‌گذاری سیتی است که مالکیت چند تیم دیگر ازجمله منچسترسیتی را در اختیار دارد. اگر آنها قهرمان لالیگا شوند، اجازه حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده را نخواهند داشت چون حضور ۲تیم با مالکیت مشترک در یک تورنمنت ممنوع است.

اتلتیکومادرید تنها تیم در تمامی رقابت‌های این فصل ۵لیگ معتبر اروپایی است که ۲گلزن با ۱۳+گل دارد (آنتوان گریزمان و آلوارو موراتا).

سون موفق به زدن ۱۰+گل در ۸فصل اخیر خود در پریمیرلیگ شده است. او برای نخستین بار بعد از سال ۲۰۲۱موفق شد در یک بازی بیش از ۲پاس گل بدهد.

بازی گرانادا و اتلتیک بیلبائو در هفته شانزدهم لالیگا در ورزشگاه خانگی این تیم به‌دلیل مرگ یک هوادار، نیمه‌تمام ماند. در این بازی یکی از هواداران گرانادا سکته قلبی کرد. قرار بود دیشب ادامه بازی برگزار شود. این بازی دقیقه ۷۲و درحالی‌که بیلبائو یک بر صفر از حریف پیش بود، نیمه‌تمام مانده بود.

بارسلونا مقابل خیرونا ۱۱شوت در چارچوب داشت. این بیشترین تعداد شوت در چارچوب آنها در یک بازی خانگی در لالیگا بود که با شکست تمام شد. بدترین رکورد آنها مربوط به سال ۲۰۰۳و دیدار مقابل رئال‌مادرید بود که با ۱۳شوت بازی را باختند.

برای نخستین بار از فصل ۰۴-۲۰۰۳فقط ۳تیم از بوندس‌لیگا در بین ۸تیم پایانی جام‌حذفی حضور دارند که ۲تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی به هم خوردند. تیم دسته چهارمی زاربروکن پس از حذف کردن بایرن و اینتراخت، یک غول دیگر بوندس‌لیگایی را پیش‌رو دارد. قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی: اشتوتگارت - بایرلورکوزن، زاربروکن - مونشن‌گلادباخ، هرتابرلین - کایزرسلاترن، ‌سن‌پائولی - فورتونا دوسلدورف.

لیورپول نخستین هفته‌ای است که صدرنشینی لیگ برتر را در این فصل تجربه می‌کند. منچسترسیتی ۷، آرسنال و تاتنهام ۳، نیوکاسل و برایتون هر کدام یک‌بار صدرنشین بوده‌اند.

در شهرآورد لندن بین ۲تیم زنان آرسنال و چلسی، رکورد تعداد تماشاگران حاضر در یک مسابقه سوپرلیگ انگلیس با ۵۹۰۴۲نفر در ورزشگاه امارات شکسته شد. این مسابقه با برتری ۴ بر یک آرسنال به پایان رسید و توپچی‌ها با ۲۲امتیاز و تفاضل کمتر نسبت به چلسی در رده دوم جدول قرار گرفتند.

کد خبر 815227
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha