مسابقات دور یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا با قرعه‌کشی روز گذشته مشخص شد.

لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش همشهری‌آنلاین، مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا بعدازظهر دیروز در نیون سوئیس قرعه‌کشی شد. در این مرحله ۸تیم از ۱۰تیم برتر جهان حاضرند و فقط ۲تیم لیورپول (چهارم) و استون ویلا (رده دهم) غایب هستند.

۴تیم رئال، بارسا، سوسیداد و اتلتیکو از اسپانیا در سبد یک قرار داشتند، در کنار من‌سیتی و آرسنال از انگلیس و دورتموند و بایرن‌مونیخ از آلمان.

در سبد ۲ هم که به تیم‌های دوم جدول گروه‌های هشت‌گانه اختصاص داشت، تیم‌های کپنهاگن، پی‌اس‌وی آیندهوون، ناپولی، اینتر، لاتزیو، پاری‌سن‌ژرمن، لایپزیش و پورتو حضور داشتند.

همه تیم‌های حاضر در مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا آرزو می‌کردند قرعه کپنهاگن به نامشان بیفتد، ولی تیم رده ۸۰ رنکینگ بهترین باشگاه‌های دنیا، به تور منچسترسیتی خورد. ا

مکان ندارد گواردیولا در قرعه‌کشی‌ها قرعه آسانی به‌دست نیاورد؛ البته غیر از فصل پیش که در دور حذفی به بایرن و رئال خورد. کپنهاگن حتی از تیم‌های برست، مونتسا، زنیت و ختافه هم رده پایین‌تری دارد و طبیعی است که ساده‌ترین قرعه ممکن برای تیم‌های سبد یک باشد.

پورتو - آرسنال

این قرعه فرصت مناسبی برای مهدی طارمی است تا با درخشش مقابل آرسنال خودی نشان دهد چون بارها درباره علاقه باشگاه‌های بزرگ انگلیسی به او شایعاتی مطرح شده بود. پورتو و آرسنال تاکنون ۶بار با هم روبه‌رو شده‌اند که ۳بار آرسنال برده و ۲بار پورتو؛ ۱۲گل برای آرسنال و ۴گل برای پورتو. آخرین رویارویی تیم سال۲۰۱۰ بود که توپچی‌ها با نتیجه ۵بر صفر به پیروزی رسیدند. آنها یک برد ۴بر صفر هم دارند.

ناپولی - بارسلونا

این سومین‌باری است که این دو تیم در اروپا با هم بازی می‌کنند. فصل ۲۰-۲۰۱۹ بارسا به پیروزی ۳بر یک رسید. فصل ۱۹-۲۰۱۸ هم بازی یک -‌ یک مساوی شده بود.

پاری‌سن‌ژرمن - سوسیداد

بارسایی‌ها و رئالی‌ها خیلی از قرعه پاریس می‌ترسیدند. این تیم در کنار اینتر می‌توانست بدترین قرعه برای سبد یکی‌ها باشد اما به خیر گذشت و این مرحله قرعه مرگ نداشت.

اینتر - اتلتیکومادرید

شاید بتوان گفت این سخت‌ترین قرعه ممکن است. اینتر فینالیست فصل پیش و صدرنشین این فصل سری‌آ از آماده‌ترین و پرمهره‌ترین تیم‌های جهان محسوب می‌شود. اما اتلتیکو فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. سیمئونه سعی کرده کمتر از قبل به بازی دفاعی و خشن و ضدفوتبال رو بیاورد. پس از ۲شکست مقابل بارسا و اتلتیک بیلبائو، فعلا صدر جدول لالیگا برای تیم او کمی دور از دسترس است.

آیندهوون - دورتموند

پیش‌بینی می‌شود بازی قشنگی از کار دربیاید. آیندهوون با مربیگری بوش، تیم زیبایی است و دورتموند هم در مرحله گروهی صدرنشین گروه مرگ شد. شاید این مسابقه خیلی طرفدار نداشته باشد و فوتبال‌دوستان اولویت‌های دیگری برای تماشا داشته باشند اما تماشای این بازی ضرری ندارد. آیندهوون در لیگ هلند همه بازی‌هایش را با پیروزی به پایان برده: ۱۵برد از ۱۵بازی.

لاتزیو - بایرن مونیخ

۲تیم ۲بار با هم بازی کرده‌اند که هر دو بازی به سود بایرن تمام شده: ۶بر ۲در مجموع. بایرن در ۴۳رویارویی با باشگاه‌های ایتالیایی ۱۹برد، ۹تساوی و ۱۵شکست به‌دست آورده است با ۷۵گل زده و ۵۵گل خورده.

کپنهاگن - منچسترسیتی

کپنهاگن توانست منچستریونایتد را در مرحله گروهی حذف کند و بعد از بایرن و بالاتر از گالاتاسرای در رده دوم گروهش به این مرحله بیاید. سیتی و تیم دانمارکی فصل پیش در مرحله گروهی با هم بازی کردند و من‌سیتی قهرمان در زمین حریف به تساوی رضایت داد اما در انگلیس ۵بر صفر برنده شد. گواردیولا معمولا خوش‌شانس است. رقبای من‌سیتی گواردیولا در مرحله یک‌هشتم نهایی فصل‌های اخیر: موناکو (فقط مقابل موناکو حذف شد)، بازل، شالکه، رئال‌مادرید، مونشن گلادباخ، اسپورتینگ، لایپزیش وکپنهاگن.

لایپزیش - رئال مادرید

لایپزیش تیم تازه به دوران‌رسیده‌ای است و به همین دلیل سابقه رویارویی آن با پادشاه اروپا طولانی نیست. آنها یک‌بار در مرحله گروهی فصل پیش با هم روبه‌رو شدند که بازی رفت را رئال ۲بر صفر برد ولی در بازی برگشت در آلمان ۳بر ۲ بازنده شد. رئال در مرحله گروهی امسال هم با یونیون برلین بازی کرد و معمولا قرعه آلمانی‌ها به نام این باشگاه می‌افتد.

رکوردهای دور گروهی: کواراتسخلیا از ناپولی رکورد بیشترین دریبل(۴۶)، پپه با ۴۰سال و ۲۹۰روز سن مسن‌ترین گلزن، کریم آدیمی سریع‌ترین بازیکن با متوسط سرعت ۳۶.۳کیلومتر در ساعت، ارلینگ هالند بیشترین شوت(۲۹)، ایوان پرودل تنها دروازه‌بان گلزن و متس هوملس بیشترین بازپس‌گیری توپ (۵۷بار).

کد خبر 816915
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha