چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۷
۰ نفر

شبنم شکوریان: اشکان شکوفی برای علاقه‌مندان به تنیس نام آشنایی است، بلندقدترین تنیس باز تاریخ تنیس ایران با 27 سال سن یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان تیم ملی تنیس محسوب می‌شود و در اکثر بازی‌های ملی به عنوان بازیکن اصلی حضور دارد.

 شکوفی مدتی به علت مصدومیت از حضور در مسابقات محروم بود اما با گذشت یک سال مصدومیت بهبود یافته و حالا او در اولین قدم برای بازگشت به دنبال تنیس با تیم تنیس گاز خوزستان قرارداد بسته است.

اگر چه او در این مدت به‌دلیل حضور نداشتن در مسابقات از رقبای دیگرش عقب افتاده اما امیدوار است که امسال بتواند همراه تیم تنیس گاز خوزستان مدافع عنوان قهرمانی درخشش‌های سال‌های گذشته را تکرار کند.

  • ‌چطور شد که تنیس را انتخاب کردی؟

 من از سن 7 سالگی با تشویق یکی از بستگانم  تنیس را در زمین‌های تنیس مجموعه شهید شیرودی شروع کردم و در سن 11 سالگی در مسابقات رده سنی زیر 12 سال شرکت کردم و توانستم مقام سوم این دوره از مسابقات را کسب کنم و پس از آن بود که تمرینات را به صورت حرفه‌ای پیگیری کردم.

  •  چه زمانی توانستی به تیم ملی راه پیدا کنی؟

در سال‌های بعد در مسابقات زیر 14 و 16 سال به ترتیب مقام دومی و قهرمانی کشور را به دست آوردم و در سن 17 سالگی به عضویت تیم ملی جوانان درآمدم . در سال 1998 به اتفاق انوشا شاهقلی و علیرضا خاوری در المپیاد دانش آموزی که در مسکو برگزار شد شرکت کردم و در سال 1378 و در سن 18 سالگی با تیم جوانان تهران قهرمان و در گروه انفرادی نایب قهرمان شدم و از آن به بعد هم در تیم ملی بزرگسالان کار کردم

  • ‌ مدت یک سال است که به دلیل مصدومیت نتوانستی بازی کنی. علت مصدومیتت چه بود؟

من با انوشا و سعید احمدوند در سالن کشوری تمرین می‌کردیم که پای من آسیب دید، یک ماه درگیر بودم و بعد هم تشخیص دادند که باید عمل کنم.

  • ‌در حال حاضر برای شرکت در مسابقات آمادگی داری؟

بله خوشبختانه در حال حاضر آمادگی شرکت در مسابقات را دارم. امسال با پشت سر گذاشتن دوره مصدومیتم در شرایط آمادگی قرار گرفته‌ام و با ترکیب تیم گاز خوزستان در مسابقات لیگ برتر شرکت می‌کنم.

  •  در حال حاضر با تیم گاز تمرین می‌کنی؟

قراردادم را با تیم تنیس گاز خوزستان به تازگی امضا کرده ام و بنابراین تمرینات آماده سازی را به صورت اختصاصی در باشگاه انقلاب دنبال و در روزهای آینده به خوزستان سفر می‌کنم و تمرینات پایانی را با این تیم ادامه می‌دهم.

  •  در این مدت به‌علت مسابقه ندادن در رنکینگ کشور افت کرده‌ای، فکر می‌کنی بتوانی به روال سابق برگردی؟

بله، متاسفانه با توجه به اینکه اگر هر بازیکنی مدتی در مسابقات شرکت نکند و از میادین مسابقه برای مدت زمان طولانی دور باشد، رنکینگ وی نیز کاهش می‌یابد و به دسته پایین‌تری سقوط می‌کند و من نیز به همین دلیل فاصله بسیار زیادی با بازیکنان نام‌آور کشورمان داشتم و دیگر جزو 6 بازیکن برتر در سطح کشور محسوب نمی‌شوم. اما امیدوارم بتوانم در مسابقات امسال جبران کنم.

  •  تنیس ورزشی است که در بسیاری از نقاط دنیا به‌عنوان ورزش درآمدزا از آن یاد می‌کنند چرا در ایران این طور نیست؟

هیچ جای دنیا اینطور نیست که با بودجه 70 میلیونی بتوانند تیم ملی خوبی بسازند. در همه جای دنیا اسپانسر می‌گیرند و این اسپانسرها هستند که هزینه‌های ورزشکاران را تامین می‌کنند ما با این بودجه نمی‌توانیم مسابقات برون مرزی خوبی داشته باشیم و این باعث می‌شود که نسبت به تنیسورهای تیم‌های دیگر عقب باشیم.

 اگر تیمی مانند کویت یا مالزی خوب نتیجه می‌گیرند به این دلیل است که بازی‌های تدارکاتی زیادی دارند و مسابقه دادن برایشان عادی شده است. رشته ما طوری است که باید مدام در کوران مسابقات باشیم تا این رشته آینده خوبی داشته باشد.

  • تو به‌عنوان تنیسور تیم ملی که از نزدیک با مشکلات مواجه هستی فکر می‌کنی که آینده تنیس کشور چطور است؟

بچه‌های ما ظرفیت و قابلیت بالایی دارند، تنها مشکلمان برنامه‌ریزی‌های نامناسب است که موجب می‌شود نتوانیم از این قابلیت استفاده کنیم.

همشهری استانها

کد خبر 81609

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز