شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

مجید اصلی‌طرقبه: بازار سرمایه در هفته جاری یکی از حساس‌ترین و پرخبرترین هفته‌های خود را از آغاز سال جدید انتظار می‌کشد.

عرضه سهام بانک تجارت در میانه هفته جاری نقل محافل بورسی است و کیفیت و کمیت قیمتی این عرضه می‌تواند روند کل بازار را تحت‌تأثیر قرار دهد. اثرات عرضه سهام بانک تجارت بر گروه بانک بیشتر از بقیه گروه‌هاست.

در این گروه پس از جمع‌آوری صف فروش سهم‌های عرضه شده طی معاملات روز سه‌شنبه هفته گذشته، در روز چهارشنبه شاهد متعادل شدن معاملات روی اکثر سهم‌های این گروه بودیم؛ به‌طوری که حتی در برخی لحظات شاهد معامله برخی سهم‌ها در درصدهای مثبت نیز بودیم.

با توجه به روند پشت سر گذاشته شده و همچنین در پیش بودن عرضه سهام بانک تجارت پیش‌بینی می‌شود روند سهم‌های این گروه در هفته آینده با افزایش اقبال مجدد و همچنین افزایش حمایت برخی شرکت‌های حقوقی تغییر قابل توجهی نسبت به روزهای پایانی هفته گذشته داشته باشد.

به‌نظر می‌رسد سهام پیش روی این گروه نیز بانک سینا باشد که احتمال مثبت شدن این نماد زودتر از سایرین بیشتر به‌نظر می‌رسد. برای نماد مخابرات در روز چهارشنبه، شاهد حمایت‌های مناسبی از سوی حقوقی‌ها روی این نماد بودیم اما تداوم فشار فروش روی سهم مانع بازگشت قیمتی آن شد.

اخبار روزهای گذشته مبنی بر فشار دولت به‌منظور بیمه کارکنان این شرکت در روستاها که منجر به افزایش هزینه‌های شرکت خواهد شد، مهم‌ترین عامل این افزایش حجم عرضه‌ها روی نماد مخابرات شده است. از سوی دیگر، شنیده شده، دولت با افزایش نرخ مکالمات داخل شهری نیز مخالفت کرده و این مطلب نیز مزید بر علت شده است.

البته مصاحبه مدیرعامل مخابرات، قدری جو منفی به‌وجود آمده روی سهم را آرام کرد و پیش‌بینی می‌شود در روزهای ابتدایی هفته آینده سهم این شرکت  با حمایت‌های مناسب از وضعیت کنونی رهایی یابد.

* عضو هیأت‌مدیره کارگزاری فارابی

کد خبر 81517

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز