شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: بانک کارآفرین روز شنبه ۱۵ فروردین رکورد دار بازار سرمایه بود و حجم تقاضا برای سهام این شرکت به ۱۴.۱۸ میلیون سهم رسید که بیش از سایر شرکت‌های بورسی بود.

ارزش تقاضا برای سهام این بانک در جریان معاملات این روز به ۳۷.۸ میلیارد ریال رسید و یک هزار و ۴۳۷ دستور خرید بهم برای این بانک صادر شد.

پس از بانک کارآفرین امروز بیشترین حجم تقاضا مربوط به پالایش نفت اصفهان و پس از آن بانک پارسیان بود. طی دادوستدهای امروز بورس اوراق بهادار تهران ۱۹۹ نفر با مراجعه به شرکت‌های کارگزاری اقدام به خرید ۶.۲۱ میلیون سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش ۳۴.۲ میلیارد ریال کردند و ۲۷۶ نفر هم برای خرید ۷.۸۸ میلیون سهم بانک پارسیان به ارزش ۱۲.۴ میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

در سوی دیگر بازار حجم عرضه سهام دو شرکت ماشین‌آلات تراکتورسازی و گل‌گهر از سایر شرکت‌ها بیشتر بود به طوری که ۴۷۵ هزار و ۷۵۳ سهم ماشین آلات به ارزش ۵.۴ میلیارد ریال به فروش گذاشته شد و ۵۲۰ نفر هم از مالکیت ۵۱۸ هزار و ۶۱۷ سهم گل‌گهر به ارزش ۵.۲۲ میلیارد ریال منصرف شدند و آنها را برای فروش عرضه کردند.

وقتی معاملات امروز بورس تهران پایان یافت شاخص کل قیمت سهام ۱۳ واحد افزایش را در کارنامه خود ثبت کرد و به ۸ هزار و یک واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) با ۱۳ واحد رشد مواجه شد و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) نیز با ۷ دهم واحد افزایش کار را به پایان رساند.

کد خبر 78121

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز