همشهری آنلاین: پس از تلاش‌ها و کشمکش‌های فراوان، سرپرستان باشگاه صاحب‌نام بایرن مونیخ، سرانجام موفق شدند لوئیس فان گال، سرمربی معروف هلندی را به خدمت خود درآورند

و وظیفه هدایت این تیم را در فصل آینده‌ بوندسلیگا بر عهده‌ او بگذارند.

لوئیس فان گال، سرمربی ۵۷ ساله هلندی، نه تنها هدایت باشگاه‌های پرآوازه‌ای چون اف ث بارسلونا را بر عهده داشته، بلکه سرمربی‌گری نارنجی‌پوشان هلند نیز مدتی بر عهده وی بوده است. 

فان گال که در فصل جاری لیگ دسته اول هلند توانست تیم آ زد آلکمار را به قهرمانی این کشور برساند، در هفته‌ها‌ی گذشته، تمایل خود را به همکاری با بایرن مونیخ اعلام کرده بود، اما با توجه به قراردادی که با آلکمار تا پایان فصل آتی داشت، رئیس باشگاهش مخالفت شدید خود را با این نقل و انتقال ابراز کرده بود. حتی صحبت از آن به میان آمده بود که آلکمار تنها در صورت دریافت پول حاضر به فسخ قرارداد با فان گال خواهد شد.

مسئولین بایرن مونیخ، شامگاه چهارشنبه (23 اردیبهشت) در پی مذاکراتشان با سرپرستان آلکمار اعلام کردند که لوئیس فان گال از اول جولای سال جاری میلادی سرمربی‌گری این تیم را برعهده خواهد گرفت. 

قرارداد این سرمربی هلندی با مونیخی‌ها به مدت دو سال اعتبار دارد. به گزارش دویچه‌وله، سرپرستان باشگاه بایرن مونیخ، برای قدردانی از موافقت آلکمار با این نقل و انتقال اعلام کردند که بدون دریافت پول، دیداری دوستانه در مقابل آلکمار در تابستان سال ۲۰۱۰ انجام خواهند داد. این‌که آیا بایرن مونیخ یا خود شخص فان گال مبلغی نیز به حساب آلکمار واریز کرده، نامشخص است.

مربی سخت‌گیر

لوئیس فان گال که تاکنون بخش اعظم فعالیت‌های مربی‌گری خود را در باشگاه بارسلونا و آژاکس آمستردام گذرانده، تا کنون عنوان‌های متعددی کسب کرده است، از جمله قهرمانی جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا، قهرمانی باشگاه‌ها و جام حذفی در هلند و اسپانیا و همچنین قهرمانی باشگاه‌های جهان.

او به سخت‌گیری و بداخلاقی شهرت دارد و به نظر می‌رسد که سرپرستان مونیخ پس از تجربه همکاری ناکامشان با یورگن کلینزمان، در پی چنین چهره‌ای بوده‌اند که بتواند تیمی منسجم شکل دهد و نیز از پس رام کردن ستارگان بزرگ و کوچک برآید. 

کارل هاینتس رومنیگه، رئیس هیات مدیره‌ بایرن مونیخ در این رابطه اظهار داشته است: «اگر ما می‌خواستیم چهره‌ای را استخدام کنیم که نزد همگان محبوب باشد، ناگزیر می‌بودیم که جرج کلونی را به خدمت خود درآوریم»!

کد خبر 81429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز