مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
۰ نفر

افرادی که آشنایی با پاراگلایدر ندارند و پرواز با پاراگلایدر را تجربه نکرده‌اند، باید بدانند پاراگلایدرسواری نزدیک‌ترین تجربه پرواز مشابه پرنده برای انسان است.پرواز با پاراگلایدر یک تجربه هیجان‌انگیز، ایمن و مشابه پرواز و لمس آسمان به ساده‌ترین شکل آن است. بنابراین آشنایی با اینورزش خالی از لطف نیست.

پاراگلایدر

همشهری - سعیده مرادی: شما با پوشیدن تجهیزات و چتر پاراگلایدر و قرار گرفتن در یک تپه یا کوه می‌توانید با دویدن و باد کردن چتر با هوا خود را به پرواز درآورید، بنابراین پاراگلایدر ورزش آنچنان سختی نیست، کافی است که یک آشنایی ابتدایی داشته باشید تا لذت پرواز را تجربه کنید.

پاراگلایدر چیست؟
به یک چتر و مجموعه‌ای از تجهیزات گفته می‌شود که خلبان می‌تواند با دویدن و استفاده از انرژی ماهیچه‌ای و بهره‌گیری از نیروی جاذبه و باد نیروی پیشرانه اولیه را ایجاد، بر جاذبه زمین غلبه و پرواز کند.

این وسیله چه بخش‌هایی دارد؟
تجهیزات پاراگلایدر شامل بال پرواز، هارنس (صندلی) و کلاه ایمنی کمتر از ۲۰ کیلوگرم وزن است و به سادگی درون یک کوله‌پشتی جا می‌شود.

هرکسی می‌تواند با پاراگلایدر پرواز کند؟
برای پرواز با پاراگلایدر باید آمادگی جسمانی کافی داشته باشید زیرا برای تیک‌آف لازم است مسافت چند متری را به سرعت بدوید. انعطاف بدنی نیز لازمه پرواز با پاراگلایدر است. در کنار موارد جسمی، توانایی ذهنی و مدیریت استرس و نداشتن مشکلات قلبی نیز برای کنترل پاراگلایدر و هوشیار بودن در مدت زمان پرواز الزامی است. بنابراین همه افرادی که این ویژگی‌ها را در خود دارند، می‌توانند با پاراگلایدر پرواز کنند.

برای پاراگلایدرسواری چه مراحلی را باید گذراند؟
آموزش پاراگلایدر در دوره‌های مبتدی و حرفه‌ای در آموزشگاه‌های معتبر انجام می‌گیرد. این رشته معمولا با تجهیزات باشگاه انجام می‌شود. مدت زمان دوره‌های آموزشی این ورزش هوایی در سطوح مختلف و متفاوت انجام است. به‌طور میانگین دوره آموزش مبتدی بین ۱۲تا ۱۵جلسه و دوره‌های بعد از آن شامل دوره‌های مستقل آموزشگاه‌ها و معمولا شامل ۲ مرحله است.

برای پرواز چه تجهیزاتی مورد نیاز است؟
داشتن تجهیزات مورد نیاز پاراگلایدر برای آموزش و تمرین این رشته مفرح به اندازه داشتن بال برای پرنده مهم است. هرچند که لوازم و تجهیزات مورد نیاز این ورزش بسیار پرهزینه است، اما با داشتن آنها شما تجربه متفاوتی از پرواز خواهید داشت. این تجهیزات عبارتند از: کلاه ایمنی، واریومتر، بی‌سیم، جی پی اس، لباس پرواز، کفش، دستکش، چاقوی قلاب‌دار.

کد خبر 814205
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha