چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای عمان هنگام ورود همتای ایرانی به کشورش از روابط رو به گسترش ایران و عمان براساس تمدن کهن و حسن همجواری و بر پایه اسلام ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه نظرات دو کشور در مسائل مهم منطقه‌ای یکسان است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، العیسایی افزود: ایران و عمان همواره خواهان منطقه‌ای به دور از مشکل و تنش هستند و در این باره از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

رئیس مجلس عمان باردیگر سفر هیات پارلمانی ایران به مسقط را نشانه مناسبات خوب و رو به گسترش دو کشور به ویژه در بخش پارلمانی اعلام و ابرازامیدواری کرد روابط و مناسبات دو کشور با سرعت بیشتری گسترش یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که به عمان سفر کرده است با تاکید برگسترش روابط ایران با کشورهای منطقه افزود: در این سفر درباره مناسبات دوجانبه و چالش‌های منطقه خاورمیانه با مقامات عمانی گفتگو خواهیم کرد.

لاریجانی هنگام ورود به فرودگاه مسقط به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: در این سفر با مقامات کشور عمان درباره مناسبات دو جانبه در زمینه‌های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و همکاری‌های انرژی مذاکره خواهیم کرد.

وی گفتگو درباره مسائل مهم بین المللی و منطقه‌ای را نیز از دیگر اهداف سفر خود به عمان برشمرد و افزود: حوادث منطقه مهم است و امیدواریم با مساعی مشترک کشورها و تدبیر انها به سرانجام خوبی منتهی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رایزنی‌های هسته‌ای ایران با کشورهای منطقه گفت:‌ این کشورها در جریان پیشرفت‌های هسته‌ای ایران هستند.

لاریجانی اضافه کرد: در این سفر هم توضیحاتی در این باره داده خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران درصدر هیات پارلمانی سه شنبه شب 22 اردیبهشت وارد مسقط پایتخت عمان شد.

علی لاریجانی قرار است در این سفر سه روزه علاوه بر همتای عمانی خود با دیگر مقامات بلند پایه این کشور نیز دیدار و گفتگو کند.

چگونگی افزایش مناسبات دو جانبه به خصوص در بخش اقتصادی و بررسی تحولات منطقه‌ای و بین المللی از مهمترین محورهای مذاکرات مقامات دو کشور در این سفر خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از سفر به عمان به یمن می رود تا با مقامات عالی رتبه این کشور نیز دیدار و گفتگو کند.

کد خبر 81250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز