سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

مجید مهرابی - خبرنگار اعزامی: استقبال پرشور مردم در نخستین روز سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان، جلوه‌ای از پیوند قلبی ملت و رهبری را به نمایش گذاشت.

رهبر معظم انقلاب در سخنانشان در جمع مردم کردستان به محورهای تقریب مذاهب شیعه و سنی، انتخابات و حضور مردم و بالاخره عزت و اعتماد به نفس ملی اشاره داشتند.

پیام وحدت

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان، این سفر را حامل پیام وحدت بین تشیع و تسنن دانست. آیت‌الله مرتضی مقتدایی از سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان به‌عنوان سفری یاد کرد که تلقی به وحدت می‌شود و گفت: این سفر بین علما و مردم استان حس اعتمادی را می‌آفریند که مسئولان این کشور بین تشیع و تسنن قائل به تفاوت نیستند.

وی با اشاره به تحرکات وهابیون در برخی نقاط کشور تاکید کرد: دلیل اینکه در کردستان شاهد اینگونه تحرکات نیستیم، آگاهی علمای اهل تسنن به تحرکات اختلاف‌انداز مخالفان اسلام است.

آیت‌الله مقتدایی گفت: علمای اهل تسنن در این استان آگاه هستند که وهابیون انگیزه دینی و اعتقادی در تحرکات‌شان ندارند، بلکه به تحریک دشمنان قصد اختلاف افکنی بین مذاهب اسلامی و سوء استفاده از این موقعیت به نفع خود را دارند.

نگاه ایدئولوژیک

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس با تاکید بر اینکه نگاه رهبری به قومیت‌ها نگاهی ایدئولوژیک و برخاسته از متن اسلام ناب است،  خاطرنشان کرد: این نگاه برخاسته از احترامی است که نظام جمهوری اسلامی به قومیت‌ها و اقلیت‌های مذهبی قائل است.

عباسعلی نورا، با اشاره به جمله رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی تنوع اقوام در کشور را یک فرصت می‌داند، افزود: اسلام، قومیت قبایل را دلیل برتری آنها نمی‌داند و قرآن صراحتا تاکید دارد دلیل برتری اقوام تقوای آنهاست و این نگاه خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی حاکم است وی با مقایسه‌ای بین نگاه نظام طاغوت به قبایل و قومیت‌ها و نگاه نظام جمهوری اسلامی به قبایل گفت: به‌عنوان نماینده یکی از استان‌های محروم کشور، معتقدم پس از انقلاب نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم شده است، اگرچه هنوز با نقطه آرمانی فاصله داریم.

نماینده مردم زابل و زهک بیان داشت: مردم مناطق محروم همین که ملاحظه می‌کنند نگاه دولتمردان به مناطق و استان‌ها نگاهی مساوی و فارغ از تبعیض است، به رفع محرومیت‌ها امید پیدا می‌کنند.

نورا ابراز امیدواری کرد که بیانات رهبر معظم انقلاب در کردستان درباره رفع تبعیض‌ها مورد توجه مسئولان 3 قوه قرار بگیرد تا تمامی منافذی که دشمن درصدد نفوذ از آنهاست، مسدود شود.

وحدت در عین کثرت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه وحدت در عین کثرت راهبرد فلسفی نظام جمهوری اسلامی است، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم کردستان درباره تنوع قومیت‌ها از منظر همین راهبرد فلسفی مطرح شده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه افزود: ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین تنوع قومیت را دارد اما کمترین حاشیه‌های منفی سیاسی را از همین منظر به‌خود دیده است، به خاطر اینکه قومیت‌ها، پیش از هر چیز ایرانی بودن خودشان را ارجح می‌دانند و این نگاه ناشی از همان راهبرد فلسفی نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در کوران انقلاب و به‌ویژه در زمان جنگ شاهد بودیم که دشمن حرکات ایذایی را شروع کرده و سعی در تحریک اقوام علیه دولت داشت؛ اما تمامی این حرکات توسط اقوام شکسته شد.

فلاحت پیشه ادامه داد: همین که مردم احساس می‌کنند در نظام جمهوری اسلامی از جایگاه مناسب اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و در عین حال مساوی با سایر اقوام برخوردار هستند٬ خود عاملی بر انحراف تحرکات دشمن برای ایجاد تفرقه بین اقوام است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب یادآور شد: پس از انقلاب تا حد ممکن محرومیت زدایی در زمینه‌های اقتصادی٬ اجتماعی و فرهنگی از استان‌های محروم صورت گرفته است ولی با نقطه آرمانی فاصله داریم.

سیره و سنت نبوی

رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم کردستان مبنی بر اینکه نظام اسلامی تنوع اقوام را یک فرصت می‌داند، خاطر نشان کرد: انقلاب ما و نگاه انقلابی جامعه ایرانی و جامعه اسلامی برگرفته از سیره و سنت نبوی و اهل‌بیت است و در این نگاه همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی باهم برادرند.

محمد تقی رهبر افزود: دشمنان اسلام به‌ویژه در سال‌های اخیر تلاش کرده اند به اسم اختلافات قومی یا کم توجهی دولت مرکزی به قومیت ها٬ فتنه ایجاد کنند که مردم باید نسبت به این فتنه‌ها آگاهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اختلافات جزئی سبب نمی‌شود بین شیعه و سنی جنگ و کینه توزی درافتد گفت: نظام جمهوری اسلامی از زمان استقرار، توجه ویژه‌ای به مناطق سنی نشین داشته است.

نماینده مردم اصفهان به برنامه‌ریزی دقیق دشمن برای ایجاد اختلاف بین تشیع و تسنن اشاره و بیان کرد: دشمن حتی در این زمینه به تروریست پروری اقدام می‌کند که خود اقدام به ترور کرده و به نام مسلمانان تمام کند.

امروز تروریست‌ها برخلاف آنچه دشمنان القا می‌کنند نه شیعه و نه سنی هستند٬ بلکه وهابی‌هایی هستند که زیر نظر همین غربی‌ها پرورش یافته‌اند.

کد خبر 81238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز