هامر برقی بعد از حرف و حدیث های بسیار و قیمت گذاری عجیب و غریب اکنون وارد جهنم خودروهای چند صد هزار دلاری شده است.

هامر

به گزارش همشهری آنلاین از اینساید ‌ای‌وی، در حالی که به نظر می رسید بازار این وانت های گران قیمت قبلا سقوط کرده است، چندی پیش نمونه هایی از هامر برقی تا ۳۲۵ هزار دلار به فروش رسید.

تصاویر | حباب این هامر برقی ۱۰۰۰ اسب بخاری ترکید

اما اکنون با یک جستجوی ساده در اینترنت خودروهایی را مشاهده می کنید که با قیمت خرده فروشی پیشنهادی سازنده(MSRP) یا کمی بالاتر به فروش می‌رسند. اگر به ۱۸ ماه پیش بازگردید می بینید که این قیمت ها تقریبا یک سوم نرخ آن زمان است.

بیشتر بخوانید:

در آن زمان، برخی از خریداران این خودروها را صرفاً به خاطر داشتن اولین نمونه می‌خریدند. برخی هم به عنوان یک سرمایه‌گذاری به آن نگاه می‌کردند. درواقع به نظر می رسید که حباب تقاضا برای هامرهای برقی تمام نمی‌شود.

بعضی دیگر هم که به نظر می‌رسید مقتصد هستند، قانون ۲۰-۴-۱۰ تامین مالی خودرو را انتخاب می کردند. این قانون یعنی ۲۰درصد پیش پرداخت کنید، هرگز برای بیش از ۴ سال ماشین را قسط ندهید و اطمینان حاصل کنید که پرداخت شما ۱۰درصد یا کمتر از ۱۰درصد درآمد ناخالص ماهانه شما باشد.

تصاویر | حباب این هامر برقی ۱۰۰۰ اسب بخاری ترکید

تریم پایه هامر EV پیکاپ ۲۰۲۴ از ۱۰۱ هزار و ۱۴۰ دلار شروع می‌شود، به این معنی که حتی با ۲۰ درصد کاهش( ۲۰هزار و ۲۸۸ دلار)، پرداخت ماهانه با میانگین نرخ بهره اصلی فعلی ۶.۴۰ درصد، ۲۳۹۳ دلار و ۸۷ سنت خواهد بود.

این تقریباً نیمی از متوسط درآمد ناخالص سالانه ساکنان آمریکاست. کاملاً واضح است که اینها برای خریداران معمولی خودرو، حتی در MSRP غیر قابل قبول هستند. اما سه برابر آن؟ حتی خریداران خودروهای ثروتمندی که به دنبال سواری لوکس بعدی خود هستند، مطمئناً با قیمت بیش از ۳۰۰هزار دلار مشکل داشتند.

بیشتر بخوانید:

اما هنوز یک بازار وجود داشت؛ خریدارانی که بیشتر به این وضعیت اهمیت می دادند تا کاهش ارزش قریب الوقوع. زیرا همه می دانستند که حباب در نقطه‌ای قرار است بترکد. این بدان معناست که شخصی که ممکن است هامر Ev برای خود خریداری نکرده باشد، اما همچنان می‌تواند وام دریافت کند، می تواند به راحتی سرمایه‌گذاری خود را با کمی تلاش ۲ یا حتی ۳ برابر کند.

تصاویر | حباب این هامر برقی ۱۰۰۰ اسب بخاری ترکید

برقی شدن عصر جدیدی از علاقه‌مندان به خودرو را به وجود آورد. هامر برقی هم با آخرین فناوری جنرال موتورز که آن را یک «سوپر تراک» نامید، به لطف ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، محبوبیت پیدا کرد. این وانت ۹ تنی در عرض ۳ ثانیه از صفر کیلومتر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد که به معنای در رفتن تیر از چله کمان است.

تصاویر | حباب این هامر برقی ۱۰۰۰ اسب بخاری ترکید

هامر همیشه بیشتر به دنبال نوعی از نمادسازی بوده تا تولید یک تراک مقرون به صرفه. هنگامی که هامر H۲ در سال ۲۰۰۳ معرفی شد، قیمتی نزدیک به ۵۰ هزار دلار داشت که با تورم امروز معادل حدود ۸۵ هزار دلار است. اگرچه هیچ وقت مدل برقی هامر H۲ تولید نشد، اما قیمت فعلی نجومی به نظر می رسد.

کد خبر 811820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha