یکی از خودروسازهای چینی به‌تازگی از یک اس‌یووی برقی رونمایی کرده که ۴۷۶اسب بخار قدرت دارد.

شاسی بلند

به‌گزارش همشهری آنلاین از آرنا ای‌وی، چین با خودروسازان خود اکنون در خط مقدم تولید خودروهای برقی قرار گرفته است. یکی از آخرین مدعیانی که وارد این عرصه شده، شاسی بلند پل‌استونز مدل EREV۰۱ است که می‌خواهد بازیکنان مطرحی مانند لی اتو را به چالش بکشد.

بیشتر بخوانید:

این شاسی بلند چینی که به وسیله راکس موتور توسعه یافته وBAW آن را تولید کرده، در پیکربندی‌های ۶ و ۷ صندلی عرضه شده و ظاهری حجیم دارد.

تصاویر | قدرت‌نمایی چین با شاسی‌بلند برقی ۴۷هزار یورویی

طول نسخه ۶نفره ۵۰۵۰میلی‌متر، عرض آن ۱۹۸۰، ارتفاع ۱۸۶۹میلی‌متر و فاصله بین ۲محور آن ۳۰۱۰میلی‌متر است، درحالی‌که طول نسخه ۷‌نفره تا ۵۲۹۵میلی‌متر می‌رسد.

در زیر کاپوت، «پل‌استون۰۱» دارای یک موتور ۱.۵لیتری احتراق داخلی (ICE) با قدرت ۱۵۴اسب بخار است که به وسیله شرکت ژینچن چاینا پاور ساخته شده است.

تصاویر | قدرت‌نمایی چین با شاسی‌بلند برقی ۴۷هزار یورویی

برخلاف وسایل نقلیه سنتی که ICE مستقیما چرخ‌ها را به حرکت درمی‌آورد، در «پل‌استون۰۱» این موتور به‌عنوان یک ژنراتور عمل می‌کند.

نیروی محرکه به‌وسیله ۲موتور الکتریکی ایجاد می‌شود که ۴۷۶اسب بخار نیرو تولید می‌کنند و به‌وسیله یک پکیج باتری سه‌گانه ۵۶کیلووات ساعتی پشتیبانی می‌شود. این پکیج، برد فوق‌العاده ۱۳۳۸کیلومتر را برای «پل‌استون۰۱» به ارمغان می‌آورد که آن را به انتخابی قابل‌قبول برای سفرهای طولانی تبدیل می‌کند.

تصاویر | قدرت‌نمایی چین با شاسی‌بلند برقی ۴۷هزار یورویی

یکی از ویژگی‌های برجسته این خودرو، برد برقی خالص آن است. برد الکتریکی‌دو ۳۵کیلومتری به شما امکان می‌دهد بیشتر سفرهای شهری را بدون روشن کردن ژنراتور ICE انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

«پل‌استون۰۱» با قیمت اولیه حدود ۴۵هزارو۶۰۰یورو و گزینه سطح بالاتر با قیمت حدود ۴۶هزارو۹۰۰یورو عرضه می‌شود.

تصاویر | قدرت‌نمایی چین با شاسی‌بلند برقی ۴۷هزار یورویی

این ارقام آن را در رقابت مستقیم با مدل‌های L۸ و L۹ لی اتو قرار می‌دهد که هر دو ماهانه بیش از ۱۰هزار دستگاه در بازار چین فروخته‌اند.

کد خبر 811443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    قیمت جهانیش چند؟