سرانجام تاریخ جدیدی برای آغاز تولید «سایبرتراک» جدیدترین خودروی کمپانی تسلا اعلام شده است. بر اساس گزارش‌ها، تسلا قصد دارد تولید انبوه «سایبرتراک» (Cybertruck) را در پایان سال ۲۰۲۳، آغاز کند. این خودرو جدیدترین وانت تولید تسلا محسوب می‌شود.

سایبرتراک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از موتور ۱، «سایبرتراک» پیش‌تر قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۱ به تولید انبوه برسد. رویترز ادعا می‌کند که این اطلاعات از سوی دو فرد مطلع از این برنامه‌ها ارائه شده است، اما جزئیات دیگری از این طرح تاکنون ارائه نشده. تسلا پاسخی به درخواست‌ها برای اظهار نظر درباره این خبر نداده است.  
 

آغاز شمارش معکوس برای تولید «سایبرتراک» | وانت تسلا چه زمانی عرضه می‌شود؟



کمپانی تسلا ماه گذشته اعلام کرد که در حال کار بر روی آماده سازی کارخانه آستین، تگزاس برای ساخت مدل جدیدی از تولیدات خود است و تولید اولیه مدل جدید خودروی تسلا قرار است در اواسط سال ۲۰۲۳ آغاز شود. همزمان ایلان ماسک در سخنانی گفت که این شرکت در آخرین مراحل برای آغاز تولید خودروی «سایبرتراک» است.
به نظر می رسد این موضوع با این واقعیت مرتبط باشد که گروه «ایدرا» (IDRA)، شرکت ایتالیایی سازنده «گیگا پرس ۹ هزار تنی» که برای ریخته‌گری قطعات «سایبر تراک» قرار است از آن استفاده شود، هفته گذشته در پستی در لینکدین اعلام کرد که این دستگاه گیگا پرس ۹ هزار تنی، بسته‌بندی شده و آماده انتقال به آمریکا است.

 

آغاز شمارش معکوس برای تولید «سایبرتراک» | وانت تسلا چه زمانی عرضه می‌شود؟



به نظر می رسد این موارد نشان می دهد که تولید با تیراژ پائین این خودرو واقعا از اواسط سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد، اما باید دید که آیا خودروی «ساییبر تراک» تسلا می‌تواند تا قبل از پایان سال به تولید انبوه برسد یا خیر.
خبرگزاری رویترز نیز با اختصاص گزارشی به تولید خودروی «سایبر تراک» به این مساله اشاره کرده که روند افزایش تدریجی تولید این خودرو در نیمه دوم سال آینده به این معنی است که تسلا تا اوایل سال ۲۰۲۴ تولید این خودرو را به یک چهارم میزان پیش بینی شده خواهد رساند و تا آن زمان درآمدی از این مدل که به نوعی کلید رشد تسلا در آینده است، کسب نخواهد کرد. برای حدود یک میلیون نفری که تاکنون خرید این خودرو را  رزرو کرده‌اند نیز این خبر به معنای حداقل یک سال دیگر انتظار تا قبل از شروع تحویل خودرو است.
از زمانی که نمونه اولیه «سایبرتراک» در اواخر سال ۲۰۱۹ رونمایی شد،  کمپانی تسلا سه بار زمان تولید این خودرو را به عقب انداخته است. تولید سایبر تراک به ترتیب از اواخر سال ۲۰۲۱ به اواخر سال ۲۰۲۲، سپس تا اوایل سال ۲۰۲۳ و اخیرا تا اواسط سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاده است.
 

آغاز شمارش معکوس برای تولید «سایبرتراک» | وانت تسلا چه زمانی عرضه می‌شود؟



در ماه مه سال ۲۰۲۲، تسلا سفارش‌های «سایبرتراک» را در خارج از آمریکای شمالی متوقف کرد، ماسک در آن زمان در این باره با اشاره به اینکه تعداد دسفارش‌ها آنقدر بالا بود که ما نمی‌توانستیم به تعهدات خود در بازه زمانی مطرح شده عمل کنیم،استدلال کرد که این شرکت سفارش‌های بیشتری داشته که ما به احتمال زیاد می‌توانستیم تا سه سال پس از تولید اولیه این خودرو به تعهدات خود در قبال آن سفارش‌ها عمل کنیم.

بیشتر بخوانید:

هنوز جرئیات جدیدی در مورد مدل تولیدی سایبرتراک، از جمله قیمت و مشخصات این خودرو وجود ندارد. قیمت‌ها و مشخصات اولیه اعلام شده «سایبرتراک» در سال ۲۰۱۹ از وب‌سایت تسلا در اکتبر ۲۰۲۱ برداشته شد. ایلان ماسک در اوایل سال جاری گفت که این مدل تولیدی قیمت‌ها و مشخصات متفاوتی نسبت به مدل‌های اولیه اعلام شده در سال ۲۰۱۹ خواهد داشت. در آن زمان، تسلا قیمت پایه‌ای کمی کمتر از ۴۰ هزار دلار برای سایبرتراک در نظر گرفته بود.

کد خبر 717058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha