یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که آمپول ضد‌باروری برای مردان می‌تواند به اندازه قرص ضد‌بارداری زنان مؤثر باشد.

به گزارش بی‌بی سی، دانشمندان معتقدند که مردها می‌توانند از طریق تزریق ماهانه آمپول حاوی هورمون تستوسترون، که به‌طور موقت جلوی تولید اسپرم را می‌گیرد، مانع از باروری شوند. آنها می‌گویند این روش می‌تواند کنترل باروری را متحول کند.

طی آزمایش‌هایی که در چین انجام شده است، تنها یک مرد از 100 مردی که داوطلب شده بودند، توانست بچه‌دار شود. 6 ماه بعد از پایان تزریق آمپول، میزان تولید اسپرم این مردها به اندازه طبیعی برگشت.

این برای بسیاری از زنان که می‌خواهند مردها مسئولیت بیشتری در قبال جلوگیری از بارداری متحمل شوند، خبر خوبی است. اما دانشمندان می‌گویند آزمایش‌های بیشتری لازم است تا از ایمنی این آمپول‌ها اطمینان حاصل کنند.

تلاش‌های پیشین جهت تولید وسیله‌ای برای جلوگیری از باروری برای مردان با مشکلات زیادی مواجه شده است. تا‌کنون وسائل یا داروهایی که برای جلوگیری از باروری مردها تولید شده است یا عوارض جانبی داشته‌اند و یا قابل اطمینان نبوده‌اند.

با آنکه آمپول تستوسترون عوارض جانبی جدی نداشته است، تقریبا یک سوم از 1045 مردی که در طول 2 سال و نیم گذشته در این آزمایش شرکت کردند، دوره تعیین شده برای انجام آزمایش را به‌طور کامل طی نکردند.

کد خبر 81030

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز