اکبر صحرایی، داستان‌نویس در گفت و گو با همشهری از تازه‌ترین رمان خود برای نوجوانان با موضوع دفاع مقدس با رویکرد روانشناسی و تربیتی گفت.

اکبر صحرایی

همشهری آنلاین - علی‌الله سلیمی: اکبر صحرایی، داستان‎ نوس شیرازی که از نویسندگان فعال ادبیات پایداری در کشورمان محسوب می‌شود، در تازه‌ترین کتاب خود باز هم به سراغ موضوع دفاع مقدس رفته و اثری با عنوان«کوچه قهر و آشتی و غول جنگ» برای مخاطبان نوجوان نوشته و منتشر کرده است. این نویسنده در گفت و گو با همشهری به رویکرد رمان جدید خود اشاره کرد و گفت: رمان «کوچه قهر و آشتی و غول جنگ» اثری با پس‌زمینه‌های دفاع مقدس است که در آن قهرمان نوجوان داستان با آن‌که از برخی مشکلات روانشناختی رنج می‌برد، اما وقتی در میدان جنگ قرار می‌گیرد تحت تاثیر فضای معنوی حاکم برای جبهه‌ها قرار گرفته و به تحول تازه ای در زندگی خود احساس می کند» به گفته صحرایی، کتاب جدید این نویسنده که با نگاهی فانتزی به مسایل جنگ و مسایل نوجوانان نگارش یافته، از سوی بخش نوجوان دفتر نشر فرهنگ اسلامی (کتاب زیتون) منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

غول جنگ به کوچه قهر و آشتی آمد | فانتزی نوجوانان در میدان جنگ

اکبر صحرایی متولد ۱۳۳۹ در شیراز، از نویسندگان معاصر ایرانی است که با رمان «حافظ هفت» برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد و سه دوره نیز برنده جایزه کتاب سال دفاع مقدس شده‌است. وی دانش‌آموخته رشته مدیریت دولتی است. صحرایی سال ۱۳۶۵ داستان‌نویسی را آغاز کرده‌است. حدود ۴۰ عنوان کتاب چاپ شده دارد و آثارش در بیش از ۲۰ جشنواره‌های ادبی انتخاب و برگزیده شده است.

کد خبر 809753

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha