دختر خانم‌ها و آقاپسرها معمولا با کلی عشق و هیجان بعد از آشنایی عاشقانه‌ای، زندگی مشترک خود را زیر یک سقف آغاز می‌کنند. عشق و هیجانی که اگر حواس‌شان نباشد و دچار روزمرگی، تکرار و عادت شوند بتدریج از اوج رو به فرود، تغییر موقعیت می‌دهد.

عشق

همشهری آنلاین - سحر جعفریان: حتما شنیده‌اید که بسیاری از زوجین بعد از مدتی کوتاه از یکدیگر گله می‌کنند که تو دیگر به من توجه نداری یا مانند روزهای نخست آشنایی، به من علاقه‌مند نیستی. «صادق اسماعیلی»، زوج درمان‌گر در این باره می‌گوید: «با اُفت رابطه باید آن را نجات داد؛ به ویژه اگر پای رابطه زن و شوهر در میان باشد. علت نخست این زوال احساسی و عاطفی در اینگونه روابط، حرف نزدن است. به این معنا که زوجین باید سعی کنند مانند روزهای شروع زندگی‌شان با یکدیگر صحبت، درد و دل و مشورت کنند. حتی اگر انتقاد یا شکایتی هم از هم دارید آن را در آرامش و با احترام بیان کنید. در صحبت‌هایتان هم را با پرسش‌های ساده به چالش بکشید تا گفت و گوتان طولانی و هیجان انگیز شود.»

همدیگر را غافلگیر کنید

اسماعیلی همچنین ادامه می‌دهد: «یکدیگر را به بهانه‌های مختلف غافلگیر کنید. همیشه منتظر نمایند تا روز تولد یا مناسبتی پیش آید. با این کار به همسر خود، تکانه‌های علاقه و توجه ارسال می‌کنید. زبان یکدیگر را یاد بگیرید. شما باید به عنوان شخص اول زندگی همسرتان بدانید که او از چه چیزهایی خوشش می‌آید و چه چیزهایی خط قرمز و پوسته حساس او محسوب می‌شوند. مشارکت در امور گوناگون هم می‌تواند دوباره شما را بهم نزدیک کند؛ با هم فیلم ببینید، موسیقی گوش دهید، کتاب بخوانید، آشپزی و یا حتی بازی کنید! رو طول روز، یادآور اهداف زندگی مشترکتان بهم باشید؛ اهداف کوتاه مدت و بلند مدت. این روش، باعث شارژِ انگیزه‌هایتان می‌شود. بدانید که مغز و روان هر انسان به دنبال تنوع و نشاط (ترشح هورون دوپامین) است. برای ایجاد این تنوع دست به خلاقیت و ابتکار در چهارچوب ارزش‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی باشید. همچنین، قدردان باشید و از تکنولوژی‌هایی که فقط خاصیت، گذران زمان دارند، فاصله بگیرید.»

کد خبر 807704
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha