سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

گروه شهری: رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی شورای شهرگفت:

سردخانه میدان بهمن به‌دلیل مسائل فنی، تعطیل شده است و تعطیلی آن با ادغام سازمان سردخانه‌ها در سازمان میادین میوه و تره‌بار ارتباطی ندارد.

مهدی چمران ادامه داد: سازمان میادین در زمستان، اعلام کرده بود که انعقاد مجدد قرار داد با بهره‌برداران انجام نشود اما با توجه به اینکه برخی بهره‌برداران در سال 88 قرارداد استفاده از سردخانه را منعقد کردند، تا پایان مهلت قرارداد فعالیتشان ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران پیش‌تر اعلام کرده بود که شهرداری تهران تصمیم به تعطیلی سردخانه گرفته تا آن را به مرکزی فرهنگی تجاری تبدیل کند.

به گفته صفایی، حدود 40 سال پیش، این سردخانه در کنار کشتارگاه سابق تهران که روزانه 15 تا 17 هزار گاو و گوسفند و شتر در آن کشتار می‌شد، ایجاد شده بود که خود آنجا مشکلات زیست‌محیطی و اجتماعی فراوانی برای تهران ایجاد کرده بود.

کشتارگاه تهران در مقطعی منتقل شد و محل آن به فرهنگسرای بهمن تبدیل شد که تصمیم تعطیلی سردخانه در ادامه انتقال کشتارگاه صورت گرفته است.

او در توضیحات خود یکی از مهم‌ترین دلایل شهرداری برای تعطیل کردن سردخانه را مشکلات زیست‌محیطی اعلام کرده و گفته بود: از طرفی تاسیسات سردخانه، فرسوده شده و از سوی دیگر مخاطرات زیست‌محیطی دارد.

زیرا براساس اعلام سازمان آتش‌نشانی با توجه به اینکه سیستم سرمایشی سردخانه با آمونیاک است توصیه شده تا به‌طور کامل تعطیل شود.صفایی، کسانی را که از این سردخانه استفاده می‌کنند مستاجر شهرداری خوانده بود که قرارداد همه آنها به‌جز 2 نفر به اتمام رسیده است و مراحل قانونی تخلیه آن در حال انجام است.

کد خبر 80712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز