گروه حوادث: اعضای باند خانوادگی معروف به « عنکبوت های سیاه» که با معرفی خود به عنوان ماموران عملیات ویژه پلیس دست به صدها فقره اخاذی از مردم زده اند، در عملیات پلیس آگاهی استان تهران دستگیر شدند.

تلاش کارآگاهان پلیس استان تهران برای شناسایی این باند 11 نفره  که ازاعضای  خانواده‌ای از طایفه فیوج هستند، زمانی آغاز شد که گزارش های متعددی درباره  سرقتهای این باند در اختیار ماموران قرار گرفت.  کارآگاهان در بررسی این گزارش ها دریافتند اعضای باند که مجهز به بیسیم و دستبند هستند در غالب تیم های 3 یا 4 نفره، سوار بر خودروهای مدل بالای زانتیا، پژو و سمند طعمه های خود را شناسایی کرده و پس از تعقیب آنها در مکانی خلوت جلوی آنها را گرفته و با بیان اینکه از ماموران گشت پلیس آگاهی ، اطلاعات یا پلیس مبارزه با مواد مخدر هستند پول‌های آنها را به سرقت برده و متواری می شوند. هنگامیکه چهره نگاری های رایانه ای نشان داد که اعضای باند، از طایفه فیوج هستند ، تصاویر آنها در اختیار کارآگاهان پلیس سراسر کشور قرار گرفت و سرانجام  پس از یک ماه تلاش یکی از متهمان که یک جاعل عنوان سابقه دار بود شناسایی شد.
 کارآگاهان که می دانستند تنها راه شناسایی دیگر اعضای باند زیر نظر گرفتن نخستین مظنون پرونده است، همه حرکات و رفت و آمدهای وی را تحت کنترل خود قرار دادند و هنگامی که دریافتند این مرد و اعضای خانواده اش که در میان طایفه خود به عنکبوت های سیاه مشهورند دست به تشکیل باند اخاذی و جعل عنوان ماموران پلیس زده اند به تحقیقات گسترده  تری درباره وی دست زدند.
در حالیکه تحقیقات نشان می داد تمامی نقشه‌های اخاذی باند توسط بزرگ خانواده طراحی شده و دیگر اعضای باند آن را به اجرا در می آورند،ماموران روز 16 آبان ماه در یک عملیات ضربتی پا به مخفیگاه متهمان گذاشتند و توانستند هر 11 عضو باند را دستگیر کنند.
سرهنگ هادئی رییس پلیس آگاهی استان تهران با بیان این خبر گفت: اعضای باند عنکبوت سیاه تا کنون به صدها فقره اخاذی و سرقت دراستان های شمالی کشور اعتراف کرده‌اند و کسانی که با این شگرد مورد اخاذی قرار گرفته اند می توانند برای شناسایی متهمان به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان تهران مراجعه کنند.
کد خبر 8063

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز