وزارت بهداشت ترکیه خبر داد که به همراه مصر و رژیم صهیونیستی کمیته‌ای جهت خروج امن مجروحان غزه تشکیل داده است.

كودكان غزه

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت بهداشت ترکیه امروز (جمعه) خبر داد که به همراه مصر و رژیم اسرائیل، کمیته‌ای را برای خروج امن مجروحان غزه تشکیل داده است.

این خبر پس از آن است که رجب طیب اردوغان، پیش از این پیشنهاد کرده بود که بیماران مبتلا به امراض سخت و همچنین زخمی‌ها به بیمارستان‌های ترکیه منتقل شوند.

اردوغان همچنین گفته که در دیدار با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با او در خصوص کمک‌های روزانه به غزه به میزان حداقل ۵۰۰ تریلی شامل آمبولانس، آب، غذا و دارو مذاکره کرده و بلینکن نیز واکنش مثبتی نشان داده است.

سخن اردوغان پس از آن است که وزارت بهداشت ترکیه روز پنج‌شنبه (دیروز) یک کشتی حامل کمک‌های پزشکی را روانه مصر کرد. این کشتی از بندر «آلسانجاق» در شهر ازمیر به راه افتاد و در مسیر مصر است.

از سوی دیگر دولت قاهره نیز خبر داده است که در حال آغاز ساخت یک بیمارستان صحرایی در شهرک «الشیخ زوید» در نزدیکی گذرگاه رفح برای پذیرش مجروحان غزه است.

تلاش‌های بین‌المللی برای توقف حملات دیوانه‌وار به تمامی مناطق، مراکز و ساختمان‌ها در غزه تاکنون نتیجه‌بخش نبوده و امروز نیز منابع فلسطینی از محاصره چهار بیمارستان در غزه از جمله بیمارستان الرنتیسی، النصر، العیون و یک مرکز روان‌درمانی و حضور تانک‌ها در اطراف آن‌ها خبر دادند.

به گفته مرکز اطلاع‌رسانی دولت وابسته به حماس در غزه در ۳۵ روزی که از جنگ می‌گذرد، رژیم اسرائیل ۳۲ هزار تن بمب و موشک بر سر مردم غزه ریخته و بیش از ۴۰ هزار خانه به طور کامل با خاک یکسان شده است.

کد خبر 806031
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha