نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه «آتش‌بس، تسلیم‌شدن به حماس است»، درباره اهداف اشغالگران از تداوم حملات به نوار غزه، مدعی شد: به دنبال اشغال غزه نیستیم؛ یک دولت غیرنظامی باید تشکیل شود تا دوباره مورد حمله قرار نگیریم.

نتانیاهو

به گزارش همشهری آنلاین در میانه ادعاهای مقامات امریکا درباره موافقت رژیم صهیونیستی با برقراری «آتش‌بس بشردوستانه» در نوار غزه، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این آتش‌بس را «تسلیم شدن به حماس» توصیف کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، نتانیاهو شب گذشته، ۱۰ نوامبر اذعان کرد: ما اهداف خود را در نوار غزه مشخص کرده‌ایم، اما جدول زمانی برای آن‌ها تعیین نشده و عملیات، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد.

نخست‌وزیر کابینه رژیم اشغالگر طی گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» مدعی شد: ما به دنبال اشغال غزه نیستیم، بلکه خواهان انتقال حکومت آن به یک مقام غیرنظامی با استقرار یک نیروی نظامی قابل اعتماد هستیم که در صورت لزوم وارد نوار غزه شود.

نتانیاهو در ادامه این مصاحبه اذعان کرد: تشکیل یک دولت غیرنظامی در غزه ضروری است؛ چنین دولتی به اسرائیل تضمین می‌دهد که حمله دیگری مانند آنچه در هفتم اکتبر رخ داد، تکرار نخواهد شد.

در حالی که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی قبل، مدعی شد رژیم صهیونیستی با «آتش‌بس بشردوستانه» در غزه پس از فشارهای واشنگتن موافقت کرده است، نتانیاهو اعلام کرد: ««بدون آزادی اسرای اسرائیلی، آتش بسی در غزه برقرار نخواهد شد».

«جان کربی»، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید هم شب گذشته، پنج‌شنبه اذعان کرده بود: اسرائیل با اجرای روزانه یک توقف ۴ ساعته در جنگ در شمال غزه موافقت کرده است؛ این وقفه‌ها از ۳ ساعت قبل از برقراری اعلام خواهند شد.

دقایقی بعد از ادعای کربی، یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد که «هیچ آتش‌بسی در غزه برقرار نشده و تنها وقفه‌های تاکتیکی و محلی برای رساندن کمک‌های انسانی وجود دارند».

پایان جنگ غزه؟ | موافقت اسرائیل با آتش‌بس بشردوستانه در غزه

کاهش محبوبیت نتانیاهو ؛ نظر شهرک نشینها درباره آتش بس چیست؟

نظرسنجی جدید روزنامه معاریو در اراضی اشغالی نشان می‌دهد که ۵۹ درصد از شهرک نشینها از آتش بس در غزه در ازای آزادی همه گروگانها(اسرا) اسرائیلی در بند حماس حمایت می‌کنند. در این نظرسنجی که موضوعات مختلفی را در برگرفته است میزان محبوبیت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

طبق این نظرسنجی میزان محبوبیت نتانیاهو به ۲۶ درصد کاهش یافته است در حالیکه محبوبیت بنی گانتز از رهبران اپوزیسیون به ۵۲ درصد افزایش یافته است.

همچنین ۳۳ درصد از شهرک نشینها از خروج اسرائیل از غزه پس از پایان جنگ و اعطای کنترل آن به یک نیروی بین‌المللی حمایت کرده اند در حالیکه ۲۲ درصد از حفظ کنترل امنیتی نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. در این گزارش همچنین آمده است، ۲۲ از اسرائیلی‌ها نیز گفته‌اند که از اشغال نوار غزه و ایجاد شهرک سازی در آن حمایت می‌کنند.

کد خبر 806007
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    2 4
    بیش از 40 هزار واحد مسکونی در غزه توسط اسرائیل و آمریکا به طور کامل نابود شده است. صهیونیست‌ها به همراه آمریکا همچنان بیمارستان‌های غزه را بمباران می‌کنند.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    1 4
    تخریب کامل 40 هزار واحد مسکونی در غزه توسط اسرائیل و آمریکا برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است. تجاوزات، جنایات وحشیانه وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و آمریکا به نوار غزه هیچ ارتباطی و ربطی جنگ مبارزه با حماس ندارد و از 15 مهر ماه تاکنون هم نداشته است.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    1 4
    ارتش رژیم صهیونیستی جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار در این مدت 35 روز و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار ‌تاکنون بیش از 50 هزار تن مواد منفجره بر سر نوار غزه ریخته است.
  • بابائی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    1 5
    آمریکا جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکارعامل اصلی همه جنایات در جهان بوده است. آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکارعامل اصلی همه جنایات در جهان بوده است.
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    2 4
    جنایات سرزمین های اشتغالی غزه شرم آور است جنایت اسرائیل و آمریکا در غزه نقض کامل قوانین بین المللی است. رژیم صهیونسیتی و آمریکا در بی‌توجهی جهانی به کشتار مردم غزه می‌پردازد. حوادث غزه ثابت کرد رژیم صهیونیستی و آمریکا برای همه کشورهای منطقه خطر دارد.
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    1 3
    سازمان‌های بین المللی چشم خود را بر جنایت رژیم صهیونیستی بسته‌اند حقوق بشر کجاست تا در برابر جنایات رژیم کودک کش اسرائیل موضع‌گیری کند، تنها چیزی که در این واقعه مشخص است این است که آمریکا و سازمان ملل در راستای دستیابی به اهداف غیرانسانی خود حرکت می‌کنند و حقوق بشر نیز چشم خود را بر این جنایت آشکار می‌بندد. جنایات رژیم غاصب صهیونیستی به‌عنوان دشمن سرسخت مسلمانان در تاریخ ثبت شده و یهودیان آواره با حمایت استکبار جهانی در فلسطین جمع و آنجا را بیش از ۷ دهه است که اشغال کرده‌اند و دست به قتل عام مسلمانان می‌زنند، از زمان اشغال فلسطین، مردم این سرزمین روزگار خوش ندیدند و این رژیم جعلی به کودکان نیز رحم نمی‌کند. صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی شکست اطلاعاتی، روانی و اقتصادی غیر قابل ترمیمی متحمل شدند و امروز مهم‌ترین حامی رژیم کودک کش صهیونیستی آمریکای جنایت کار است که با ارسال سلاح و مهمات و بمب‌های جنگی ملت فلسطین را قتل عام می‌کند. خوی حیوانی، استکبار جهانی و آمریکا را به درجه‌ای رسانده که به حمایت از کشتار زنان و کودکان غزه و ملت فلسطین رأی می‌دهند.
  • بابائی IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    1 5
    صهیونیست ها 100 درصد فقط با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب در نوارغزه جنایت می کنند، آدم می کشند، زنان، مردان و کودکان غزه را قتل عام می کنند.