جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

رئیس جمهور سوریه امروز جمعه برای شرکت در نشست اضطراری سران کشورهای عربی عازم عربستان سعودی شد.

بشار اسد

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قرار است در نشست اضطراری سران کشورهای عربی به وضعیت بحرانی نوار غزه پرداخته شود.

رژیم اسرائیل سی‌وپنج روز است که به حملات هوایی خود به نوار غزه ادامه می‌دهد. این رژیم از صبح امروز بمباران اطراف بیمارستان‌های« الشفاء»، «النصر» و «الرنتیسی» واقع در شمال نوار غزه آغاز کرده است که در اثر آن چند تن از افراد پناهنده شده به این مراکز درمانی از ترس حملات هوایی زخمی شده‌اند و بنا به اعلام رئیس بیمارستان الشفاء تاکنون 6 نفر در حملات بامدادی امروز به اطراف این بیمارستان شهید شده‌اند.

علی رغم ادعای بایدن مبنی بر توقف موقت حملات در نوار غزه، نخست وزیر رژیم اسرائیل این اظهارات را به نوعی رد کرد و گفت که تا زمانی که اسرای صهیونیست آزاد نشوند، توقفی در کار نخواهد بود.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی به دنبال آن است که تمامی بیمارستان‌های غزه را از کار بیاندازد.

وزارت بهداشت فلسطین نیز از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 10 هزار و 812 نفر خبر داد که اکثر آنها کودک و زن هستند.

این وزارتخانه افزود که 195 نفر از نیروهای امدادرسان و کادر درمان تاکنون به شهادت رسیده‌ است.

سازمان بهداشت جهانی و آژانس امداد و کار به آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز به نوبه خود اعلام کرد که از آغاز تجاوز اسرائیل به نوار غزه (15مهرماه) تاکنون بیش از 100 نفر از کارکنان «آنروا» جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 806049
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha