رژیم صهیونیستی پس از شکست اخلاقی در بمباران نوار غزه، سریالی از اکاذیب را علیه مقاومت فلسطین منتشر کرد.

44

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: همزمان با شدت گرفتن جنگ و بمباران غزه، موج انتقادات و مخالفت‌ها از صهیونیست‌ها در سطح جهانی بالا گرفته است. با این حال، همزمان با انتقادات گسترده از اشغالگران، تل آویو هم تلاش دارد تا با برخی گزارش‌ها و ادعاهای ساختگی از حجم فشارها و انتقادات جهانی علیه خود بکاهد. با این حال نادرست بودن بسیاری از گزارش‌های صهیونیست‌ها در جریان جنگ غزه ثابت شده است و در گزارش پیش رو بنا داریم ۱۲ دروغ بزرگ صهیونیست‌ها در جنگ غزه را مورد بررسی قرار دهیم:

سربریدن کودکان

یکی از اولین و بزرگترین دروغ‌های رژیم صهیونیستی که در همان روزهای نخست جنگ در غزه مطرح شد، ادعای سربریدن کودکان توسط حماس بود و در ۴ ساعت اولیه، این ادعای کذب توسط ۱۰۰ میلیون حساب کاربری دست به دست شد.

ماجرا چه بود؟ یک روز پس از عملیات طوفان الاقصی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعای کشته شدن و سربریدن ده‌ها کودک در حمله نیروهای حماس را مطرح کرد.

منبع دروغ: یک نظامی اسرائیلی بنام «دیوید بن زیون» اولین بار ادعای سربریدن کودکان را مطرح و ارتش به سخنان او استناد کرد.

افشا شدن دروغ: الجزیره در گزارشی اعلام کرد که هیچ نشانه‌ و مدارکی درباره سربریدن کودکان در حمله حماس وجود ندارد و ارتش رژیم صهیونیستی هم هیچ مدرکی ارائه نداد.

خبرنگار آمریکایی سی ان ان: خبر سربریدن نوزادان توسط حماس کذب بوده و دولت رژیم صهیونیستی هم گفته اخبار دفتر نتانیاهو را تایید نمی‌کند.

کاخ سفید: بایدن هیچ عکسی از سربریدن کودکان ندیده است.

حماس: ما از آسیب رساندن به غیرنظامیان و کودکان اجتناب کردیم.

نوزاد سوخته شده

با وجود آن که مقامات صهیونیستی با انتشار تصاویری مدعی شدند که نیروهای حماس یک کودک اسرائیلی را سوزانده‌اند، اما مشخص شده که عکس منتشر شده تقبلی بوده و توسط هوش مصنوعی تولید شده است.

تبدیل سگ به نوازد سوخته شده: تحلیل کارشناسان هوش مصنوعی نشان داد که عکس ادعایی کودک سوخته شده در واقع یک سگ در حالت خوابیده است که با تغییر رنگ، به کودکی سوخته شده تبدیل شده است.

«جکسون هینکل»، فعال سیاسی-رسانه‌ای آمریکایی: آن‌ها گفتند که عکس ۴۰ نوزاد سر بریده را دارند، اما فقط عکس یک نوزاد سوخته را نشان دادند. حالا مشخص شد که این عکس با هوش مصنوعی درست شده است. اما مهم نبود، چون دروغ ۴۰ نوزاد سر بریده قبلاً به اندازه کافی شنیده شد که بتوانند به واسطه آن، یک جنگ بزرگ را توجیه کنند!

۱۲ دروغ شاخدار صهیونیست‌ها | از ادعای سربریدن کودکان توسط حماس تا تصویر تقلبی نوزاد سوخته شده

شلیک حماس به غیرنظامیان

با وجود ادعای صهیونیست‌ها درباره حمله و شلیک حماس به شهروندان در جریان طوفان الاقصی، اما پس از عملیات حماس، برخی شهروندان صهیونیست و اهالی شهرک نشین اذعان کردند که این نیروهای ارتش اسرائیل بودند که به سمت غیرنظامیان شلیک می کردند.

افشای دروغ در رادیو ارتش: چند هفته پیش یک شهرک‌نشین زن صهیونیست در گفت‌وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد زمانی که درگیری بین نیروهای اسرائیلی با عناصر مسلح فلسطینی در شهرک «کیبوتس بئیری» رخ داد، نیروهای اسرائیلی شروع به تیراندازی کورکورانه کردند و نیروهای ارتش اشغالگر، شماری از اسرای اسرائیلی را در تیراندازی کشتند.

فعال رسانه‌ای زن اسرائیلی: هر آنچه تاکنون به ما می گفتند دروغ بود و حق با فلسطینیان بوده است!


بیشتر بخوانید:

حمله خمپاره‌ای گردان‌های القسام به اسرائیلی‌ها در نوار غزه

نظامی اسرائیلی در عملیات استشهادی به هلاکت رسید


حمله جهاد اسلامی به بیمارستان المعمدانی

در بحبوحه جنگ اسرائیل و حماس، نیروهای صهیونیستی بیمارستان الاهلی عرب یا المعمدانی واقع در جنوب شهر غزه را هدف قرار دادند.

دروغ پردازی از ترس: حجم محکومیت‌های جهانی علیه حمله به بیمارستان المعمدانی آنقدر زیاد بود که صهیونیست‌ها به دروغ این حمله را به جهاد اسلامی فلسطین نسبت دادند.

افشای دروغ: با توجه به نوع بمب پرتاپ شده در این حمله که در ردیف بمبهای هدایت شونده JDAM آمریکایی عنوان شد، روشن شد که این حمله توسط ارتش رژیم صهیونیستی انجام شده است.

الجزیره: اسرائیل همزمان با حمله به بیمارستان المعمدانی ۴ حمله هوایی به غزه و در محوطه نزدیک بیمارستان انجام داد که ساعت وقوع آنها ۱۸:۵۴:۲۸، ۱۸:۵۵:۰۳، ۱۸:۵۷:۴۲ و ۱۸:۵۸:۰۴ بوده است.

نیویورک تایمز: تصاویر ویدئویی نشان دادند که بمب پرتاب شده به بیمارستان المعمدانی از جانب اسرائیل بود نه غزه

فعالیت نظامی حماس زیر بیمارستان شفا

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری از بیمارستان شفا در غزه مدعی شد که در زیر این بیمارستان مقر فرماندهی مرکزی حماس قرار دارد. به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی با طرح چنین ادعاهای بی‌اساسی سعی دارد تا بمباران بیمارستان‌ها و کشتار مجروحان و غیرنظامیان فلسطینی را توجیه کند.

سخنگوی حماس: تمامی رهبران حماس در خانه‌های خود هستند نه در بیمارستان‌ها.

درخواست برای ورود کمیته بین‌المللی تحقیق: جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش‌ به ادعاهای تکراری و بی‌اساس اشغالگران اسرائیلی مبنی بر استفاده از بیمارستان‌ها به عنوان مراکز و پایگاه‌های نظامی از دبیرکل سازمان ملل خواست کمیته‌ای بین‌المللی را برای بازدید از بیمارستان‌های غزه تشکیل دهد تا کذب ادعاهای رژیم صهیونیستی برای همه ثابت شود.

مجری مشهور آمریکایی: هرگز ادعای ارتش اسرائیل را در مورد بیمارستان‌ها باور نمی‌کنم؛ آن‌ها همراه با آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند.

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس: ادعاهای دشمن صهیونیستی در مورد بیمارستان شفا به هیچ وجه صحت ندارد.

پمپاژ آب به غزه توسط رژیم صهیونیستی

به تازگی نشریه Times of Israelبه نقل از یک مقام تل آویو گزارش داده است که رژیم صهیونیستی انتقال آب به نوار غزه از دومین خط لوله آب این منطقه از مجموع سه خط لوله آن را از سرگرفته است. این در حالی است که در دومین روز جنگ غزه، وزیر انرژی رژیم اسرائیل در اقدامی غیرانسانی و خلاف حقوق و موازین بشری اعلام کرد که دستور داده است آب غزه به کلی قطع شود.

هیچ آبی هنوز در کار نیست: با وجود ادعای پمپاژ آب به غزه، اما وزارت کشور فلسطین ادعای از سرگیری پمپاژ آب به نوار غزه را رد و تاکید کرد بر خلاف ادعاهای اشغالگران، حتی یک لیتر آب هم به نوار غزه پمپاژ نشده است و مردم آب ناسالم مصرف می‌کنند.

۱۲ دروغ شاخدار صهیونیست‌ها | از ادعای سربریدن کودکان توسط حماس تا تصویر تقلبی نوزاد سوخته شده

آزادی یک زن اسرائیلی

پس از انتشار ویدئوی ۳ زن اسیر صهیونیست که در آن نتانیاهو و ارتش رژیم صهیونیستی را هدف حملات و انتقادات بسیاری تندی قرار دادند، ارتش رژیم صهیونیستی برای فرار از بار شکست و کاهش انتقادات ادعای آزادی یک اسیر نظامی زن را با نام «اوری ماگیدیش» مطرح کرد که این ادعا نیز دروغ از آب درآمد. ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک طی بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند این نظامی زن اسرائیلی را که در غزه اسیر بوده، از طریق عملیات زمینی در این باریکه آزاد کردند.

دم خروس بیرون زد: رژیم صهیونیستی قبلا فهرست رسمی اسرای خود را منتشر کرده بود که اسم «اوری ماگیدیش» در میان آن نبود، اما بعدا از اعلام خبر کذب آزادی او، نامش به این فهرست اضافه شد.

سرلشکر فایز الدوری در برنامه الجزیره: دلیل مستند آزادی این اسیر زن کجاست؟ اگر فیلم مستند عملیات منتشر نشود نمی‌توان این ادعا را پذیرفت و این تلاشی است برای بالا بردن روحیه جامعه اسرائیل در واکنش به فیلمی که قسام امروز درباره اسرای اسرائیلی منتشر کرد.

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس: در رابطه با ادعای رژیم صهیونیستی در خصوص آزادی یک نظامی اسرائیلی تاکید می‌کنیم که هدف از طرح چنین ادعایی، کنترل آثار و فشار ناشی از انتشار ویدیوی سخنان ۳ اسیر اسرائیلی در غزه است که شوک بزرگی به جامعه صهیونیستی وارد کرده است.

ادعای اسرائیل درباره حمله صرف به اهداف نظامی

از آغاز جنگ علیه غزه، صهیونیست‌ها مدعی بوده‌اند که تاسیسات نظامی را هدف قرار می‌دهند، اما آمار منتشر شده از جنگ غزه خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

بمباران ۶ بیمارستان: تاکنون در جنگ غزه بیمارستان‌های الاهلی، شفا، کودکان النصر، کودکان الدوره، اردنی و القدس هدف حمله موشکی قرار گرفته یا موشک به برخی تاسیسات بیمارستانی اصابت کرده است.

هدف قرار دادن آمبولانس‌ها: در جریان بمباران‌های غزه تاکنون حمله موشکی و هوایی به حداقل ۵ دستگاه آمبولانس حمل بیمار تائید شده است.

حمله به کادر درمان: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که حداقل ۱۱۶ پرسنل پزشکی در بمباران غزه به همراه ۱۸ امدادگر بخش اورژانس تا کنون به شهادت رسیده‌اند.

بمباران تاسیسات فاضلاب غزه: در همان روزهای نخست جنگ، جنگنده‌های صهیونیستی تاسیسات فاضلاب شهر غزه را با بمباران از کار انداختند.

دروغ درباره سرنوشت دختر آلمانی

«شانی لوک»، دختر آلمانی و اسرائیلی بود که در همان روز نخست، تصاویر بدن نیمه برهنه او در یک وانت منتشر و ادعا شد که او کشته شده است. در حالی که رسانه‌ها ادعای عریان کردن این دختر را مطرح کرده بودند، اما تصاویر منتشر شده از او پیش از عملیات طوفان الاقصی نشان می‌داد که به طور کلی لباس او نیمه برهنه بوده است. همچنین چند روز بعد از انتشار این تصاویر، مادر شانی لوک به رسانه‌ها اعلام کرد که دختر او زنده و در بیمارستانی در غزه بستری است.

ابهام در سرنوشت: با این که به تازگی ارتش رژیم صهیونیستی ادعای کشته شدن شانی لوک را بر اساس آزمایش یک قطعه استخوان مطرح کرده، اما ابهامات زیادی در این ارتباط وجود دارد و هنوز سند قطعی در این باره ارائه نداده است.

ارتش صهیونیستی، با اخلاق‌ترین ارتش دنیا!

با وجود آن که صهیونیست‌ها مدعی پای بندی به اصول اخلاقی در جنگ هستند و «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که ارتش رژیمش، با اخلاق ترین ارتش دنیاست اما آمار جنگ غزه خلاف این ادعای مضحک را ثابت می‌‍کند و کارنامه آنان پر از بمباران علیه زنان و کودکان است.

بیش از ۴ هزار شهید کودک: از آغاز نبرد طوفان الاقصی تاکنون بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند که از این میان بیش از ۴ هزار نفر از شهدا کودک هستند.

اسامه حمدان از رهبران حماس: دشمن صهیونیستی در کمتر از ۲۴ ساعت ۳ کشتار و جنایت بزرگ را در غزه مرتکب شد که طی آن حدود ۱۰۰۰ نفر شهید و مجروح شدند. دشمن به استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی همچون فسفر سفید روی آورده است.

جنگ تل آویو با آمبولانس‌ها

طی یک ماه گذشته که جنگ در نوار غزه جریان داشته است، رژیم صهیونیستی در دفعات متعددی حملاتی را علیه آمبولانس‌ها و وسایل نقلیه امدادی داشته و در این ارتباط ادعا کرده است که از این آمبولانس‌ها استفاده نظامی شده است.

هدف گیری عامدانه: «اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه درباره حمله جنگنده‌های صهیونیستی به آمبولانس‌ها گفته است که رژیم صهیونیستی آمبولانس‌های حامل مجروحان را به عمد هدف قرار داد، چون هواپیماهای اسرائیلی لحظه به لحظه در حال تعقیب کاروان انتقال مجروحان بودند. به گفته این مقام فلسطینی، آنچه بمباران می‌شود، کاروان آمبولانس‌های حامل مجروحان از شمال به جنوب غزه است، دشمن اشغالگر اگر درباره استفاده نظامی از آمبولانس‌ها راست می‌گوید چرا تصاویر و اسنادی رو نمی‌کند که ادعایش در مورد آمبولانس‌ها را ثابت کند؟

۱۲ دروغ شاخدار صهیونیست‌ها | از ادعای سربریدن کودکان توسط حماس تا تصویر تقلبی نوزاد سوخته شده

تکذیب نسل کشی

در حالی که تا کنون بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی در غزه به شهادت رسیده‌اند و استفاده صهیونیست‌ها از ۴ بمب ممنوعه علیه ساکنان غزه تائید شده است، اما «جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید منکر نسل کشی در نوار غزه شده است.

راز سگال، دانشیار مطالعات هولوکاست و نسل کشی در دانشگاه استاکتون(در ایالت نیوجرسی): حمله به غزه، یک نمونه تمام‌عیار از نسل‌کشی است که در برابر چشمان ما رخ می دهد. تعریف نسل‌کشی در کنوانسیون دسامبر ۱۹۴۸ سازمان ملل درج شده که مربوط به جلوگیری از مجازات[جمعی] و ارتکاب نسل‌کشی به شکل پنج رفتاری است که «به قصد نابودیِ کامل یا بخشی از یک گروه ملی، قومی، نژادی یا مذهبی» انجام شود.

کد خبر 805477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha