خبرهای جذاب و کوتاه دنیای فناوری امروز را از کشف یک سیاهچاله در فاصله ۱۳.۲ میلیارد سال نوری از زمین تا همکاری‌های علمی و فناوری ایران و روسیه را اینجا بخوانید.

فناوری

۱۳ میلیارد سال نوری

ناسا با کمک ذره بین کیهانی خود و ۲تلسکوپ فضایی جیمز وب و چاندرا یک سیاهچاله در فاصله ۱۳.۲ میلیارد سال نوری زمین کشف کرده که پس از انفجار بزرگ به‌وجود آمده است.

تلسکوپ‌های فضایی «ناسا جیمز وب» و «چاندرا ایکس ری» دوردست‌ترین سیاهچاله رصد شده با اشعه ایکس را کشف کرده‌اند.

۱۵ میلیارد دلار

خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به‌ویژه طی سال آینده می‌تواند کسب‌وکار اسپیس‌ایکس را رونق تازه‌ای ببخشد. اسپیس ایکس امسال به‌واسطه پرتاب موشک و اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در مسیر کسب درآمد حدود ۹میلیارد دلار قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود که درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۵میلیارد دلار برسد.

۲۷۰۰ سال پیش

شواهد جدید نشان می‌دهد که «شمن‌های چینی» ۲۷۰۰ سال پیش عمل جراحی پیچیده جمجمه را انجام می‌داده‌اند. شواهد باستانی از یک جراحی پیچیده مغز در استان سین‌کیانگ چین کشف شده است. با کمال تعجب، این جمجمه انسان که به خوبی حفظ شده است، نشانه‌هایی از یک عمل جراحی را نشان می‌دهد که شامل باز کردن حفره‌ای در جمجمه برای درمان آسیب به سر است.

همکاری علمی و فناورانه ایران و روسیه

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور: ایران در ۶حوزه با روسیه همکاری علمی و فناورانه خواهد داشت. این همکاری در حوزه‌های سلامت، دارو، تجهیزات پزشکی، حمل‌ونقل، تأمین قطعات و اجزای کشتی و هواپیما، خودرو و فضاست.

ارائه خدمات فناورانه اربعین به‌صورت سوپر اپلیکیشن از سال آینده

محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران: در اربعین سال آینده، ارائه خدمات فناورانه به‌صورت تجمیع شده و حتی ترکیبی در قالب یک سوپر اپلیکیشن، موفقیت خوبی است که می‌تواند رضایت‌مندی هر چه بیشتر زائران در استفاده از این خدمات را به همراه داشته باشد.

کد خبر 805468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha