کاخ سفید خبر داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده است.

بایدن و نتانیاهو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، بر اساس گزارش‌ها، محور گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره آتش بس موقت در غزه برای ایجاد امکان رسیدن فلسطینیان به مکان‌های امن و اجازه توزیع کمک‌های بشردوستانه و ایجاد امکان آزادسازی اُسرا در غزه است.

از سوی دیگر، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل شامگاه دوشنبه تاکید کرد که حمایت از غیرنظامیان باید دارای بالاترین اهمیت باشد.

وی با اشاره به اوضاع نوار غزه گفت: «به دلیل نقض آشکار قوانین بین‌المللی انسانی که شاهد آن هستیم، بسیار نگران هستم».

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: «فاجعه‌ای که در حال آشکار شدن بوده نیاز به آتش‌بس انسانی را هر ساعت که می‌گذرد، ضروری‌تر می‌کند».

گوترش گفت: «گذرگاه رفح به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی محموله‌های کمکی که به غزه ارسال می‌شود باشد و ما نیازمند ورود غذا، آب، دارو و البته سوخت بیشتر به غزه هستیم».

سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز دوشنبه خبر داد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این منطقه، به ۱۰ هزار و ۲۲ نفر رسیده است.

القدره با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تنها تیمارستان غزه را هدف قرار داده است، گفت: اسرائیل در ساعات اخیر، ۲۴ کشتار انجام داده است که شمار قربانیان آن به ۲۹۲ شهید رسیده است.

کد خبر 805196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha