دبیرکل سازمان ملل در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل ضمن اشاره به اینکه کابوس غزه فراتر از یک بحران انسانی است و این یک بحران برای بشریت است، گفت: تشدید درگیری در غزه جهان را تکان می‌دهد، منطقه را متلاطم و از همه غم‌انگیزتر، بسیاری از زندگی‌های بی‌گناه را نابود می‌کند.

آنتونیو گوترش

به گزارش همشهری آنلاین، آنتونیو گوترش، وی تصریح کرد: بمباران مداوم، غیرنظامیان، بیمارستان‌ها، اردوگاه‌های پناهندگان، مساجد، کلیساها و تأسیسات سازمان ملل را هدف قرار می‌دهند و بر اثر آن هیچ‌کس در امان نیست.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه حفاظت از غیرنظامیان باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد، بیان کرد: من به‌شدت نگران نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه هستم.

گوترش، تاکید کرد: بگذارید واضح بگویم؛ هیچ طرف جنگی بالاتر از قوانین بین‌المللی بشردوستانه نیست.

دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر اینکه غزه در حال تبدیل شدن به قبرستان کودکان است، افزود: بر اساس گزارش‌ها، روزانه صدها دختر و پسر کشته یا زخمی می‌شوند. همچنین طبق گزارش‌ها، روزنامه‌نگارانی که در چهار هفته گذشته کشته شده‌اند، بیشتر از هر درگیری در حداقل سه دهه گذشته بوده است.

به گفته گوترش، ما برای متوقف کردن رنج مردم و ارائه کمک‌های امدادی تلاش می‌کنیم و ۱.۲ میلیارد دلار برای کمک‌رسانی به مردم غزه اختصاص داده‌ایم.

وی یادآور شد: برخی از کمک‌های حیاتی از طریق گذرگاه رفح از مصر وارد غزه می‌شود اما یک قطره کمک، اقیانوسی از نیازها را برآورده نمی‌کند. گذرگاه رفح به تنهایی ظرفیت جابجایی کامیون‌های کمک‌رسانی به اندازه لازم را ندارد

گوترش، گفت: بیش از ۴۰۰ کامیون در دو هفته گذشته وارد غزه شده‌اند. پیش از آغاز درگیری ۵۰۰ کامیون در روز وارد غزه می‌شدند. مهمتر از همه اینکه این کمک‌ها سوخت نمی‌شود.

کد خبر 805197
منبع: میزان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • الله کمک کنه به فلسطین IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    1 7
    بی چاره زیر آوار مانده ها. من بچه بودم خونه مون منفجر شد الآنم که الآنم بعد از بیست سال ذهنم بعضا درگیر میشه
    • US ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
      0 0
      به برادر آنتونیو بگو که خدا شما رو حفظ کند
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    2 4
    پس شما نقش هویچ رو دارید
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    2 3
    در این مدت 31 روز اسراییل به همراه آمریکا بیش 45 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخت
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    1 4
    حمله به بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساهای ، زنان، مردان و کودکان غزه متوقف شود.
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 3
    سازمان‌ملل از بیمارستان‌های غزه بازدید کند تا دروغ اسرائیل مشخص شود
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 4
    شمار شهدای غزه از مرز 10 هزار نفر گذشت تجاوزگری‌های اسرائیل به همراه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از همه قوانین بین‌المللی عبور کرده است. حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
      0 0
      ده هزارکجابوددوزده هزارنفربرای سه روزپیش بود
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    1 3
    حملات صهیونیست‌ها به محوطه بیمارستانی در غزه سازمان هلال احمر فلسطین بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با دو موشک، محوطه بیمارستان القدس را هدف قرار داده‌اند.
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 3
    اسرائیل به همراه آمریکا هر ۱۰ دقیقه جان یک کودک فلسطینی را می‌گیرد. آمریکا جنایتکار به خاطر کشتار، بمباران و قتل عام مردم غزه ۳۲۰ میلیون دلار کمک نظامی به اسرائیل ارائه می‌دهد.
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 3
    زیردریایی هسته ای آمریکا وارد خاورمیانه شد/ زیردریایی هسته ای آمریکا در خاورمیانه چه غلطی می کند؟
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 3
    همه در دنیا می دانند که در غزه نسل‌کشی رخ می‌دهد. شمار شهدای غزه از مرز 11 هزار نفر گذشت تجاوزگری‌های اسرائیل به همراه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از همه قوانین بین‌المللی عبور کرده است. در این مدت 32 روز برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکایی‌ها جنایتکار توان نابودی حماس را ندارند. صهیونیست ها جنایتکار توان نابودی حماس را ندارند. محکوم کردن جنایات اسرائیل کافی نیست، باید موضع عملی و بازدارنده گرفت. اقدامات اسرائیل نقض همه قوانین و آداب و رسوم است، مادر کودکانی که در حمله اسرائیل در جنوب لبنان کشته شدند، همچنان در بیمارستان و تحت درمان است. محکوم کردن قتل‌عام‌های دشمن علیه مردم بی‌گناه در لبنان و فلسطین، دیگر کافی نیست، زیرا اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل نقض آشکار قراردادها و میثاق‌های بین‌المللی، به ویژه در شرایط جنگی است. در این شرایط بدیهی است که مواضع عربی و بین‌المللی باید مواضع عملی، قاطع و بازدارنده باشد تا دشمن را مهار کند و به جنایات آن به ویژه جنایات علیه غیرنظامیان، کودکان و زنان پایان دهد.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 3
    هدف رژیم صهیونیستی و آمریکا از بین بردن حماس نیست و از 15 مهرماه تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است. جنگ رژیم صهیونیستی و هم آمریکا 100 درصد فقط با مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه نوار غزه بوده است. رژیم کودک کش صهیونیستی در این مدت 32 روز با حمایت آمریکا و غرب و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی فقط مردم غزه را بمباران و قتل عام کرده است چرا؟ آمریکا، غرب به همراه سازمان های بین المللی شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در این مدت 32 روز در جنگ نوار غزه بودن و هستند.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 2
    حملات اسرائیل با حمایت آمریکا به غزه جنایت جنگی است اسرائیل با دستور مستقیم آمریکا آمبولانس هلال احمر فلسطین را هدف قرار داد. زمان مرگ رژیم صهیونیستی فرا رسیده است. زمان نابودی رژیم صهیونیستی فرا رسیده است. نیروهای آمریکایی هم به همراه ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی در غزه هستند. یک میلیون و 500 هزار نفر در غزه آواره شده‌اند چرا مدعیان حقوق بشر جنایت های اسرائیل و متحدانش را در غزه نمی‌بینند؟ تصویب طرح جدید آمریکا جنایتکار علیه ایران در مجلس نمایندگان | دخالت و مداخله در امور ایران است و هم به خاطر ناتوانی، کشور و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس ایران بوده است. کمک 425 میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین تجاوز به روسیه است و هم آمریکا، غرب و ناتو از اسفندماه سال 1400 تاکنون 100 درصد عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه بودن و هنوز هم هستند. تصویب طرح جدید آمریکا علیه ایران در مجلس نمایندگان | ولی باز هم آمریکایی ها جنایتکار هیچ غلطی نمی توانند بکنند و از سال 1357 تاکنون هم برای همه مردم ایران، منطقه و جهان ثابت شده است.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 3
    آمریکا، غرب به همراه سازمان های بین المللی شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در این مدت 32 روز در جنگ نوار غزه بودن و هستند. سازمان ملل از کمبود آب و غذا در غزه خبر داد/ سازمان ملل خیانتکار شریک جرم جنایت های اسرائیل، آمریکا و مزدورانشان در غزه بوده است. آمریکا نجس‌ترین نقطه جهان است. آنچه در غزه رخ می‌دهد یک نسل‌کشی به سبک نازی‌ها است. آنچه در غزه رخ می‌دهد یک نسل‌کشی به سبک نازی‌ها است آنچه در غزه رخ می‌دهد یک نسل‌کشی به سبک نازی‌ها است. وحشی گری رژیم اشغالگر نتیجه چراغ سبز آمریکاست. که وحشی‌گری رژیم صهیونیستی نتیجه چراغ سبز آمریکاست.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 2
    درپاسخ به سازمان های بین المللی خیانتکار درپاسخ به مدعیان دروغین حقوق بشر سگ دست نشانده واشنگتن و کاخ سفید در پاسخ به مجری بی ادب شبکه ANT TV و GUNAZ TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار در ایران با حکم قاضی یک نفر اعدام می شود در سازمان بی ملل ضد علیه حکومت نظام جمهوری اسلامی توسط آمریکا، کشورهای اروپایی و مزدورانشان قطعنامه نقض حقوق بشر صادر می کنند ولی اما در جنگ نوار غزه در این مدت 32 روز بیش از 11 هزار نفر توسط صهیونیست ها و آمریکایی ها و مزدورانشان قتل عام شده اند و بیش ازیک میلیون و 500 هزار نفر در غزه آواره شده‌اند سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین بی حقوق بشر و به ویژه سازمان های به اصطلاح بین المللی کجا هستند، هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی صهیونیست ها، آمریکایی ها و برخی کشورهای غربی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 3
    در غزه نسل‌کشی رخ می‌دهد ولی متأسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکار در این مدت 32 روز درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و همچنان نیز ادامه می دهد. در غزه نسل‌کشی رخ می‌دهد ولی متأسفانه سران بی ادب اسرائیل جنایتکار در این مدت 32 روز درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و همچنان نیز ادامه می دهد. در غزه توسط اسرائیل و آمریکا نسل‌کشی رخ داده است. حمایت آمریکا از رژیم صهیونسیتی حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است. آمریکا شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در فلسطین، نوارغزه، لنبان و سوریه بوده است. اسرائیل به همراه آمریکا هر ۱۰ دقیقه جان یک کودک فلسطینی را می‌گیرد آنچه در غزه رخ می‌دهد، 100درصد فقط نسل‌کشی است.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 2
    سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ همه در دنیا می دانند که آمریکایی ها جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی نسل‌کشی در نوار غزه هستند.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 2
    سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ همه در دنیا می دانند که آمریکایی ها جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی نسل‌کشی در نوار غزه هستند.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 2
    سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ همه در دنیا می دانند که آمریکایی ها جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی نسل‌کشی در نوار غزه هستند.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 2
    سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ همه در دنیا می دانند که آمریکایی ها جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی نسل‌کشی در نوار غزه هستند.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 2
    از سال 1918 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است. از سال 1918 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اروپا جنایتکار در کار است. از سال 1918 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اسرائیل جنایتکار در کار است.
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 2
    حملات وحشیانه هوایی، زمینی و دریایی رژیم اشغالگر علیه مردم غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 3
    آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه مرتکب جنایت جنگی شده است. بهترین گزینه و بهترین پاسخ مسلمانان جهان فقط نابودی اسرائیل است و هم پایگاه های آمریکا در منطقه است و هم واجب است و هم به نفع منطقه خاورمیانه و جهان است.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 2
    بیش از ۷۰ درصد ساکنان غزه به خاطر تجاورات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و آمریکا آواره شده‌اند.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 2
    مدیریت حملات به غزه با آمریکا است. آمریکا و انگلیس مانع از برقراری آتش‌بس در غزه شدند.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 2
    اسرائیل رسما گفته سلاح اتمی دارد، آژانس کجاست؟ آژانس خیانتکار از همان ابتدا در مورد سلاح اتمی آمریکا، کشورهای اروپایی جنایتکار و اسرائیل هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نکرده است و تاکنون سکوت اختیار کرده است.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 2
    هرچه سریعتر آتش‌بس اعلام شود و کمک‌های بشردوستانه بدون وقفه به دست مردم غزه برسد.
  • دانش IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    باید اعلان آتش صورت بگیرد مردم غزه قتل عام شدن چیکاریه آخه این مسئولان دولت اسلامی جهان باید توفق کنند آتش بس اعلام کنید
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    آمریکا تصور می‌کرد مساله فلسطین حل شده است/ طوفان الاقصی همه محاسبات آمریکایی‌ها را به هم ریخت اسرائیل با توسل به قدرت نظامی نمی‌تواند امنیت خود را تضمین کند
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    واشنگتن مسئول کشتار، بمباران، قتل عام نسل کشی غزه است
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    در غزه چه تعداد کودک روزانه شهید می‌شوند؟ که روزانه حدود 160 کودک در غزه در حملات صهیونیست‌ها کشته می‌شوند.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    خلبانان اسرائیلی مانند حیوان به جان مردم بی‌دفاع افتاده‌اند امروز خلبانان اسرائیلی مانند حیوان به جان مردم بی‌دفاع افتاده‌اند و معلوم نیست وجدان‌های بیدار حقوق بین‌الملل کجاست. بزرگترین نقض حقوق بشر در جنگ غزه به کار رفته است. استفاده از بمب‌های فسفری و خوشه‌ای را در این جنگ شاهد بودیم یا بمب‌های سنگرشکن را برای تخریب منازل مسکونی دیدیم.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    تامین انرژی رژیم صهیونیستی توسط جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار و ترکیه جنایتکار خیانتی آشکار به جهان اسلام است
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    اسرائیل به همراه آمریکا بیش از 48 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخت اشغالگران از آغاز جنگ غزه تاکنون بیش از 48 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم نوار غزه انداخته‌اند. اشغالگران از آغاز جنگ غزه تاکنون بیش از 48 هزار تن مواد منفجره روی مردم نوار غزه انداخته‌اند که این معادل روزانه بیش از هزار تن مواد منفجره است. در غزه چه تعداد کودک روزانه شهید می‌شوند؟ که روزانه حدود 160 کودک در غزه در حملات صهیونیست‌ها کشته می‌شوند. جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه به حدی رسیده است که بر اساس آخرین آمار روزانه 160 کودک در غزه شهید می‌شوند.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در جنگ غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت جنگی بشریت شده است و باید در دادگاه دیوان کفیری بین المللی محاکمه شود. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی در جنگ غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت جنگی بشریت شده است و باید در دادگاه دیوان کفیری بین المللی محاکمه شود. یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جنگ غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت جنگی بشریت شده است و باید در دادگاه دیوان کفیری بین المللی محاکمه شود.