استاندار تهران با اشاره به آثار اجتماعی و سیاسی ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: قانون وضعیت فرد متخلف را مشخص کرده است اما در مورد آثار اجتماعی چنین اقدامی مسئول مربوطه را متخلف می دانیم و در این زمینه با هیچکس تعارف نداریم.

فخاری

به گزارش همشهری آنلاین؛ علیرضا فخاری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان پردیس گفت: نیازمندی‌ها و پیش‌نیازهای اولیه برای ساماندهی شهرک‌های صنعتی شهرستان پردیس برای رفع تعارضات، مسائل زیست محیطی و مالکیتی پیگیری شود.

وی افزود: مسائل زیست محیطی شهرک‌ها جدی گرفته شود، هیچکس حق ندارد فاضلاب را در خیابان رها کند و شهرک‌ها باید به سمت تعبیه سیستم فاضلاب بروند؛ البته تا پهنه محیط زیستی اصلاح نشود، تصمیمات به نتیجه نمی‌رسد که موضوع در شورای عالی محیط زیست باید پیگیری شود.

استاندار تهران در مورد اجرای تبصره ماده یک اراضی افزود: موارد به صورت یک جا در کمیسیون مربوطه پیگیری شود تا بر اساس نقشه موجود وضعیت مشخص شود؛ همچنین در مورد بالا بردن سطح ارزش حوزه‌های تولیدی، اگر ذخیره ارزش ایجاد نشود عناصر پشتیبانی‌کننده را از دست می‌دهیم، در این راستا استفاده از ظرفیت شهرک دانش بنیان برای پیوند تولید، صنعت و دانش مهم است.

فخاری با اشاره به لزوم نظارت مستمر و اثربخش در سطح منطقه تصریح کرد: در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز که منجر به ضرر و زیان به بیت‌المال شود اولین کسی که پاسخگو است متخلف نیست؛ بلکه متخلف اصلی مسئولی است که وظیفه نظارت بر ساخت و سازها را بر عهده دارد.

وی خطاب به مسئولین ادارات و سازمان ها تاکید کرد: تکلیف بر عهده شما است و نظارت مهم است؛ از این رو در مورد هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز با مسئول دستگاه برخورد و فرد را به کمیته رسیدگی به تخلفات اداری معرفی می کنیم.

استاندار تهران با اشاره به آثار اجتماعی و سیاسی ساخت و سازهای غیرمجاز خاطرنشان کرد: قانون وضعیت فرد متخلف را مشخص کرده است اما در مورد آثار اجتماعی چنین اقدامی مسئول مربوطه را متخلف می دانیم و در این زمینه با هیچکس تعارف نداریم.

کد خبر 805139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha