رئیس شورای شهر تهران از فرایند طولانی صدور پروانه انتقاد کرد و گفت: «معاونت معماری و شهرسازی مقصر نیست. چرا که زمان‌بر شدن صدور پروانه به دلیل وجود سیستم و فرآیند اداری نامناسب است که باید اصلاح شود.»

چمران

به گزارش همشهری آنلاین؛ مراسم گرامیداشت روز جهانی شهرسازی با شعار «تامین مالی آینده شهری پایدار» با حضور مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، حمیدرضا صارمی، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران برگزار شد. چمران در این مراسم با بیان این که معماری و شهرسازی با هم در آمیخته است تاکید کرد: «کسی که طراحی شهری انجام می‌دهد نیاز است و ضرورت دارد تحصیلات رشته معماری داشته باشد. نکته قابل تامل دیگر استقبال خانم ها از رشته معماری نسبت به آقایان بیشتر است که توانمندی آنها در این حوزه را نشان می دهد.» او در ادامه عنوان کرد که امیدواریم رشته شهرسازی رشد خود را در کشور داشته باشد. چرا که نیازمند گسترش و توسعه این رشته هستیم.

ورود افراد غیر متخصص به ساخت و سازها

چمران ضمن انتقاد ساخت و سازهای غیر علمی توسط افراد غیر متخصص گفت: «محل‌هایی که توسط افرادی غیر متخصص ساخته شده‌اند دارای کوچه و خیابان‌های باریک هستند و نمونه آنها را می‌توان در مناطق ۱۷ و ۱۹ مشاهده کرد. همچنین نباید به ساختمان هایی که غیرقانونی احداث شده اند انشعابات آب و برق و ... داده شود. چرا که این محله‌ها (غیر اصولی و غیر علمی احداث شده اند) به محدوده شهر اضافه می‌شوند و برای شهر و شهروندان مشکل ایجاد می‌کنند.» چمران از محله سجاد شهر مشهد به عنوان الگوی مثبت یاد کرد و گفت که مشابه این محله در کشور وجود ندارد.

کد خبر 805593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha