مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان تهران گفت که از ابتدای امسال تاکنون هشت‌هزار فقره ساخت و ساز غیرمجاز در استان تهران تخریب شد که عمده تخلفات در شمیرانات، پاکدشت، دماوند و شهریار انجام شده است.

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز

به گزارش همشهری آنلاین، یدالله مظاهری مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان تهران در رابطه با تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: ساخت و سازهای زیادی در اطراف تهران با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی انجام می‌شود که در صورت عدم برخورد جدی با آنها، در آینده ای نه چندان دور شاهد خارج شدن کشاورزی از چرخه تولید خواهیم بود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان تهران توضیح داد: زمین‌های مرغوب کشاورزی توسط سوداگران تفکیک و به قطعات کوچک تقسیم برای ساخت و سازهای مسکونی تبدیل شده بود که با هوشیاری و گشت زنی ماموران سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی، شناسایی و با دستور قضایی تخریب شدند. همه املاک ساخته شده بدون مجوز و برخی از املاک تخریب شده شامل ویلاهای گران قیمت و لوکس بودند.

به گفته مظاهری «در مورد تخریب ساخت و سازها از مدت ها قبل اخطارهای لازم به سازندگان داده شده بود، اما نه فقط این اخطارها را جدی نگرفته بودند بلکه پس از تخریب مبادرت به ساخت و ساز مجدد کردند که با تخریب دوباره مواجه شدند.یکی از ماموران نیروی انتظامی چند روز قبل در مقابله با ساخت و سازهای غیر قانونی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.»

او از راه اندازی سامانه هوشمند شناسایی تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی خبر داد و افزود: در این سامانه و با رصد ماهواره خیام هرگونه اقدام غیرقانونی به سازمان جهاد کشاورزی اطلاع رسانی خواهد شد و ماموران مطابق قانون برخوردهای لازم را انجام خواهند داد.تنها راه ساخت و ساز، دریافت مجوز قانونی از سازمان جهاد کشاورزی است.

کد خبر 804747
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha