معاون عملیات ترافیک پلیس راهور از طرح تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی و دودزا خبر داد و گفت که معاینه فنی خودروهای دارای نقص فنی باطل می‌شود.

خودرو دودزا

به گزارش همشهری آنلاین؛ در کلانشهری چون تهران، روزانه میلیون‌ها خودرو سواری تردد می‌کنند که برخی با وجود داشتن برگه معاینه فنی خودرو، دودزا هستند. با توجه به تشدید میزان آلودگی در پایتخت پلیس راهور طرح برخورد با این خودروها را آغاز کرده است و به گفته سردار محمدباقر سلیمی در این طرح خودروهایی که معاینه فنی دارند و به دلایلی بعد از دریافت معاینه فنی، شرایط معاینه فنی را از دست داده‌اند، مهلت چند روزه داده می‌شود تا برای رفع نقص فنی اقدام کنند، در غیر این صورت برگه معاینه فنی آنها ابطال می‌شود.

او به جریمه ۵۰ هزار تومانی خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا هم اشاره و عنوان کرد: «علاوه بر جریمه پیش بینی شده برای خودروهای دودزا، با نظر افسران و کارشناسان پلیس پلاک آن‌ها دریافت و به تعمیرگاه فرستاده می‌شوند.»به گفته سلیمی در شهرهای کشور حدود ۳ هزار دوربین ثبت تخلف وجود دارد، ۷۰ درصد این دوربین‌ها فعال است و قابلیت کنترل و ثبت معاینه فنی خودروها را دارد.

خداحافظی با صف طولانی معاینه فنی

شادی مالکی، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران هم از راه اندازی سیستم معاینه فنی پرتابل از در خانه خبر داد و گفت: «با راه اندازی سیستم نوبت دهی اینترنتی در ۱۰ مرکز معاینه فنی، شهروندان با صف‌های طولانی دریافت معاینه فنی خداحافظی کرده‌اند. همچنین در کنار توسعه خطوط ثابت و سیار معاینه فنی، برنامه‌‎ریزی‌ برای راه‌اندازی سیستم معاینه فنی پرتابل از در خانه را هم در دستور کار داریم و تلاش می‌کنیم تا قبل از پایان سال آن را اجرا کنیم.»

روش های رصد وضعیت معاینه فنی خودروها توسط پلیس

  • روش اول: با استفاده از سامانه‌ها و دوربین‌های ثبت تخلفات در شهرها و در جاده‌ها اجرا می‌شود و تمام دوربین‌هایی که کد ثبت تخلف دارند و به سامانه پلاک خوانی خودرو مجهز هستند در طول شبانه روز مانند یک افسر پلیس، نداشتن معاینه فنی خودرو را ثبت می‌کنند
  • روش دوم: همان روش سنتی در ایستگاه‌های پلیس و در جاده‌ها و شهرها است که قابلیت کنترل معاینه فنی در دست افزار پلیس ایجاد شده و پلیس با وارد کردن شماره پلاک وسیله نقلیه سوابق معاینه فنی خودرو را بررسی و اگر بدون معاینه فنی بود خودرو اعمال قانون می‌شود.

کد خبر 805014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha