پلیس راهور پایتخت برای ساماندهی تردد موتورسیکلت ها به دنبال اجرای طرح و برنامه جدیدی است که به زودی تکمیل و اطلاع رسانی خواهد شد.

موتور در بازار

همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور: رییس پلیس راهور پایتخت از اجرای طرح‌های جدید با هدف ساماندهی تردد موتورسیکلت ها به ویژه در خطوط ویژه خبر می دهد که به زودی ابلاغ و اجرایی خواهد شد. سرهنگ ابوالفضل موسوی پور در این رابطه به همشهری می گوید:«در بحث ساماندهی موتورسیکلت ها قطعا طرح ها و برنامه های جدیدی داریم. حدود ۲ هفته می شود که کارها و طرح های کامل و جامع مطالعاتی با هدف نحوه ساماندهی موتورسیکلت ها و همچنین بحث کنترل خطوط ویژه آغاز شده است، چرا که این دو مقوله لازم و ملزوم و تکمیل کننده یکدیگر هستند و یکی از بیشترین تخلفات موتورسیکلت سواران به تردد آنها در خط ویژه بر می گردد که ساماندهی هردو مورد را به صورت همزمان در برنامه داریم. با توجه به اینکه طرح مورد نظر هنوز در مرحله مطالع قرار دارد، نمی توان درباره نحوه اجرا و جزئیات مربوط به آن اطلاع رسانی کنم، اما قطعا روش برخورد پلیس روشی جدید و متفاوت از گذشته خواهد بود. در این رابطه تا کنون طرح های مختلفی اجرا شده است که طرح " موتوریار" آخرین آنها بود که طی آن توقیف وسیله نقلیه راکب متخلف توقیف هم نمی شد تا شخص متحمل هزینه ای نشود. این طرح های سنتی هم تاثیرگذاری خودش را داشت، اما در ادامه باید با صبر و حوصله و البته همکاری تمام مسئولان مرتبط در حوزه ترافیک به دنبال اجرای کار های جدید تری باشیم.»

موسوی پور در باره زمان اجرای طرح هم می گوید: «تاریخ مشخصی را نمی‌توانم به عنوان زمان پایان مطالعات و اجرای طرح اعلام کنم، اما این کار یکی از برنامه های اصلی ما است و به زودی نهایی خواهد شد.»

اجرای خطوط ویژه برای تردد موتورسیکلت ها از جمله طرح های مهمی به شمار می رود که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران روی آن مطالعاتی انجام داده است. سرهنگ موسوی پور تاکید می کند که این طرح تنها در برخی معابر کاربرد دارد و نمی توان در تمام سطح شهر مسیری را به موتورسیکلت ها اختصاص داد:«خطوط ویژه موتورسیکلت باید در نقاطی اجرا شود که واقعا به این موضوع نیاز است، نه اینکه بخواهیم در تمام معابر مسیر ویژه ای برای تردد موتورسیکلت سواران ایجاد کنیم. این کار هم باید بر اساس کارشناسی و طبق نظر مشترک پلیس و شهرداری انجام شود.

هرچند برخی از شهروندان نسبت به سنگین‌تر شدن ترافیک پاییز امسال نسبت به سال های گذشته گلایبه دارند، اما رییس پلیس راهور با توجه به آمار موجود از بهتر شدن شرایط ترافیکی پایتخت در مهرماه امسال نسبت به سال های گذشته خبر می دهد و می گوید:«آن چیزی که ما می بینیم وطبق گزارش هایی که به دست ما رسیده است، الحمداله امسال وضعیت ترافیک مهر ماه نسبت به مهر ماه سال های گذشته در دوران قبل از کرونا بهتر بود. البته ترافیک تهران نسبت به شهریور ماه سنگین تر شده است و این موضوع هم در نیمه دوم سال طبیعی است. همچنین در روزهایی که بارندگی داریم به لحاظ ترافیکی یک وضعیت غیر عادی ایجاد می شود.

نکته آخر بحث شناور شدن ساعت کار کارمندان و ادارات است که رییس پلیس راهور پایتخت به شرط مشارکت بخش خصوصی با اجرای این طرح کاملا موافق است و در این رابطه می گوید:« پلیس صد درصد با طرح شناور سازی ساعت کار شرکت ها و ادارات موافق است، البته به شرطی که علاوه بر بخش دولتی، بخص خصوصی هم این طرح را به درستی رعایت و اجرا کند.»

کد خبر 806352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    این همه ماشین بدون معاینه فنی در حال تردد هستند این همه موتور با پلاک مخدوش یا روی پلاک را بستند مشخص که خلافکار هستند چرا کاری نمیکنید ....