چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

تپه‌های داوودیه محل تمرین بازیکنان تیم پرسپولیس، جایی که نفس چاق می‌کردند تا بدن آماده‌ای برای مسابقات داشته باشند، امروزصاحب و میزبان بزرگ‌ترین پل غیرخودرویی ایران شده است.

پل طبیعت

همشهری آنلاین - بهاره خسروی : پل طبیعت یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری شهرتهران با ویژگی منحصر فردش زمانی یکی از مکان های بی دفاع شهری بود.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

پل طبیعت این سازه ۷۰۰۰‌مترمربعی بر روی زمین های بایر بلااستفاده محدوده شمال تهران که زمانی به تپه های داوودیه معروف بود، ساخته شد. جایی که علی پروین برای آماده‌سازی اعضای تیمش پرسپولیس بچه‌ها را در دل پستی و بلندی های آن تمرین می‌داد تا بدنی آماده و روی فرم برای دویدن روزی زمین چمن مستطیل شکلی فوتبال داشته باشند.

طراحی پل طبیعت یکی از بزرگ‌ترین ترین پل‌های عابر پیاده کشور و خاورمیانه از نمادهای اصیل ایرانی با نگاه به پل خواجو الهام گرفته است. ساختار پل شبیه شاخه‌های درهم تنیده است که نمونه آن در پارک های ملی و طبیعی فرانسه، کانادا، هلند، بلژیک، مالزی و استرالیا ساخته شده است.

این پل روی بزرگراه مدرس ساخته شده است و پارک طالقانی را به پارک آب و آتش وصل می‌کند. این پل مدرن که بعد از برج میلاد دومین نماد تهران جدید است، پستی و بلندی های زیادی دارد که جذابیت گذر بر روی آن را چند برابر می کند. این سازه ۳۰۰ متر طول و ۴۰ متر ارتفاع از سطح زمین دارد.

اگر علاقه‌مند پیاده‌روی میان زمین و آسمان باشید می‌توانید، با پیاده‌روی روی پل طبیعت آن را تجربه کنید. طبقه اول پل با دیوارهای شیشه‌ای خودو ارائه خدماتی مانند:کافه، گالری، کافی شاپ، رستوران و ... فضای جالب و دیدنی برای گشت و گذار دارد.تماشای طبیعت زیبای منظر جنگلی پارک طالقانی،برج‌های پارک آب‌وآتش، فانوس دریایی پارک بنادر و گنبد مینا،دامنه جنوبی البرز و کوه دماونداز دیگر لذت های گشت و گذار در پل طبیعت است که تا دلتان بخواهد هم می توانید در کنار این مناظر عکس سلفی بگیرید.البته همه جاذبه ها زیبایی این پل سه طبقه برای تفریح و گشت و گذار فقط به روز خلاصه نمی شود . نور پردازی بی نظیر و زیبای پل طبیعت ویژه در شب ها هم از دیگر جاذبه های دیدنی این پل است.«لیلا عراقیان» دانش آموخته رشته معماری دانشگاه شهید بهشتی و فوق لیسانس از دانشگاه برتیش کلمبیا همراه همکارش «علیرضا بهزادی» کار طراحی پل طبیعت را انجام دادند. این پل با سازه منحصر به فردش، جوایز بین المللی متعددی مثل جایزه معماری آقاخان ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد.

کد خبر 804277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha