تره‌فرنگی یکی از خوشمزه‌ترین سبزی‌های پاییز و زمستان است که اگرچه غذاهای متنوعی می‌شود با آن پخت ولی آنهایی که عادت دارند در فصول سرد سال، پیش از غذا  سوپ بخورند، حتما این سوپ را به لیست سوپ‌هایشان اضافه کنند.

سوپ

همشهری آنلاین: اگر از سوپ‌های تکراری خسته شده‌اید، سوپ تره فرنگی را امتحان کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر
۴ عدد تره فرنگی متوسط
۲ عدد سیب‌زمینی متوسط
۱ عدد پیاز متوسط
۵ پیمانه یا یک لیتر آب مرغ
۴ /۱ یک پیمانه شیر
۲ ق‌س کره
۴ /۱ ق‌چ نمک
۴ /۱ ق‌چ فلفل
به مقدار لازم پیازچه یا جعفری خرد شده
۴ ق‌س خامه (در صورت دلخواه)

۱. تره‌فرنگی‌ها را پاک کرده و بعد از شستن ریز خرد کنید. پیاز را پوست کنده و ریز خرد کنید. سیب‌زمینی‌ها را هم به صورت نگینی خرد کنید.

۲. قابلمه مناسبی آماده کنید و کره را در آن بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا نرم شود. سپس حرارت را کم کرده و به ترتیب تره‌فرنگی، پیاز و سیب‌زمینی را اضافه کنید و مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حرارت دهید. در طول این مدت، مواد را مرتب هم بزنید.

۳. شیر و آب مرغ را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید و مدت ۲۰ دقیقه حرارت دهید تا سیب زمینی‌ها بپزند. حالا فقط کافی است کمی نمک و فلفل به مواد بیفزایید.

۴. سوپ شما بعد از این مدت آماده است ولی اگر کلا سوپ را با بافتی یکنواخت دوست دارید، قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید و بعد از اینکه سوپ از حرارت افتاد، آن را در دستگاه غذاساز یا مخلوط‌کن ریخته تا مواد سوپتان یکنواخت و نرم شود و دوباره سوپ را به قابلمه برگردانده و حرارت دهید. در مراحل پایانی پیازچه یا جعفری و در صورت دلخواه خامه هم بریزید.

یه‌جور دیگه

اگر آب مرغ ندارید، یک و نیم قرص عصاره مرغ را در همان مقدار آب جوش حل کرده و در سوپ بریزید.

خواص

تره فرنگی خواص بسیار زیادی دارد. مثلا اینکه این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است و برای همین در درمان بسیاری از بیماری‌ها و هم چنین برای پیشگیری از بیماری‌هایی چون سرطان می‌تواند مفید باشد. همچنین این گیاه خاصیت خونسازی دارد و برای معده و روده‌ها هم بسیار مفید است. از دیگر خواص این گیاه پرخاصیت می‌توان به مقوی قلب بودن و آنتی باکتریال بودن تره فرنگی اشاره کرد.

کد خبر 804182
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    سوپ غذا نیست شفاست