وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر در موضعی متناقض با ادعاهای رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر تغییر رویکرد‌های آمریکا، مخالفتش را با هرگونه دولت فلسطینی که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناسد، اعلام کرد

به گزارش ایسنا، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه‌ آمریکا در یک جلسه پرسش و پاسخ اظهار داشت: آمریکا در کنفرانس شرم‌الشیخ در مصر متعهد شد که 900 میلیون دلار به فلسطینیان کمک کند، اما نحوه‌ ارسال این کمک‌ها به غزه به‌ویژه وجود تضمینی برای رسیدن این کمک‌ها به افراد نیازمند، بزرگ‌ترین چالش پیش روی آمریکاست.

وی افزود: کنگره آمریکا تمایل به کمک یا به رسمیت شناختن دولت فلسطینی که تمام اعضای آن اسرائیل را به رسمیت نشناسند، ندارد.

کلینتون همچنین به تماس‌هایش با رژیم صهیونیستی جهت بازگشایی گذرگاه‌های غزه اشاره کرده و مدعی نگرانی دولت ‌آمریکا از بحران انسانی حاکم بر غزه شد.

کلینتون درخصوص اوضاع پاکستان و افغانستان نیز عنوان داشت: باید از تجربه‌های سختمان در عراق استفاده کنیم و افغانستان و پاکستان 2 پرونده مهم پیش روی دولت آمریکا محسوب می‌شوند.

وی افزود: دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا اقدام به بازنگری در سیاست آمریکا در قبال پاکستان و افغانستان کرده است. وی عنوان داشت: اوضاع حاکم بر پاکستان سخت و دشوار است و دلیل این امر عدم‌وضوح اولویت‌ها نزد مقام‌های نظامی و غیرنظامی اسلام آباد است.

کلینتون همچنین اظهار داشت که اوباما قصد دارد نشستی سه‌جانبه را با حضور روسای جمهوری افغانستان و پاکستان در آمریکا برگزار کند. کلینتون درخصوص سیاست‌های خارجی دولت اوباما نیز اظهار داشت: دولت آمریکا طی 100روز گذشته روابطش را با همپیمانانش در آسیا و اروپا تحکیم بخشیده است و واکنش‌های صورت گرفته به این سیاست‌ها از سوی کشورهای مختلف جهان که از آمریکا دوری می‌کردند و به دشمنان آنها تبدیل شده بودند، مثبت بوده است.

وزیر امور خارجه‌ آمریکا خاطرنشان کرد که در جریان سفر اخیرش به عراق احساس تعهد رهبران این کشور را جهت دستیابی به راه‌حل‌هایی مناسب برای حل و فصل مشکلات عراق دریافته است.

کلینتون در پایان این جلسه جایزه ویژه بهترین دیپلمات آمریکا را به رایان کروکر، سفیر سابق آمریکا در عراق اختصاص داد و دلیل این امر را سهم بسزای وی در تحقق صلح در عراق، افغانستان و پاکستان اعلام کرد.

کد خبر 80416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز