چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد: در صورتى که ایران پیشنهادها در خصوص برنامه هسته‌اى را رد کند، آمریکا آماده است تحریم هاى بسیار شدیدى را علیه ایران اعمال کند.

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزارى فرانسه گزارش داد، هیلارى کلینتون این سخنان را روز چهارشنبه 2 اردیبهشت در کمیته روابط خارجى مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرد.

وی به مناسبت یکصدمین روز تصدى وزارت امور خارجه در کمیته روابط خارجى مجلس نمایندگان این کشور به تشریح سیاست خارجى دولت اوباما پرداخت و به پرسش‌هاى نمایندگان در زمینه‌هاى مختلف پاسخ داد.

هیلارى کلینتون گفت: سیاست خارجى ما بر ابزار دیپلماسى و توسعه و همچنین اهرم نظامى استوار است و براى تحقق اهداف خود با قدرت‌هاى منطقه‌اى همکارى مى‌کنیم.

وى گفت: ما سرگرم شناسایى چالش‌هاى تازه‌اى هستیم که قرن حاضر را تحت تاثیر قرار خواهند داد، چالش‌هایى چون تغییرات آب و هوا، حکومت‌هاى ضعیف، رژیم‌هاى یاغى و سرکش، شبکه‌ها و گروه‌هاى تبهکار، گسترش جنگ افزارهاى هسته‌ای، تروریسم و فقر.

هیلارى کلینتون گفت: بى تردید پرسش‌هاى شما با مسائل مهم بین‌المللى که امروزه با آنها دست به گریبانیم همچون عراق، افغانستان، ایران، پاکستان و بى تردید خاورمیانه در ارتباط خواهد بود.

کلینبتون در اشاره به ایران گفت: ما رویکرد‌هاى تازه‌اى براى مقابله با تهدید برخاسته از ایران اتخاذ کرده‌ایم و این رویکردها را با چشمانى کاملا باز و بدون هیچ گونه توهم اختیار کرده‌ایم؛ ما بر ضرورت بازداشتن ایران از دستیابى به جنگ افزار هسته‌اى کاملا واقفیم.

وى گفت: آمریکا پس از سال‌ها حاشیه نشینى در گفتگوهاى پنج بعلاوه یک اکنون به شریک کامل در این گفتگو‌ها تبدیل شده است.

کد خبر 79687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز