شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین مدال طلای تیم ملی کشتی فرنگی ایران در نوزدهمین دوره پیکار‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا بدست آمد.

به گزارش واحد مرکزی خبر در این مسابقات که در شهر پاتایای تایلند بر گزار می‌شود بعد از ظهر‌شنبه 12 اردیبهشت در دور پایانی رقابت‌های وزن 74 فرشاد علیزاده با شکست سانگ از کره جنوبی قهرمان آسیا شد و نخستین مدال طلا ی این رقابت‌ها را برای ایران کسب کرد.

در این وزن کشتی گیر کره جنوبی دوم شد و عنوان سوم مشتر ک هم به کشتی گیران قزاقستان و ژاپن تعلق گرفت.

در وزن 55 کیلو گرم: محمد فقری از ایران نفر پنجم شد.

 در این وزن کشتی گیران ژاپنی و هندی به مدال های طلا و نقره دست یافتند و شرکت کننده‌های کره شمالی و قزاقستان هم به طور مشترک بر سکوی سوم ایستادند‌.

در وزن 60 کیلو گرم‌: حمید با وفا از کشورمان به رده پنجمی بسنده کرد در این وزن مدال طلا به کشتی گیر چینی رسید، شرکت کننده قزاقستان دوم شد و کشتی گیران ژاپن و کره جنوبی هم در مکان سوم ایستادند.

در وزن 66 کیلو گرم: سعید عبد ولی از ایران با ایستادن بر سکوی سوم آسیا به مدال برنز دست یافت در این وزن کشتی گیران قزاقستان و کره جنوبی عناوین اول و دوم را کسب کردند و کشتی گیرکره شمالی هم با عبد ولی سوم شد.

همچنین مراسم وزن‌کشی سه وزن دوم نوزدهمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا عصر امروز برگزار شد.

براساس این وزن کشی طالب نعمت‌پور از ایران در وزن 84 کیلوگرم پس ازاستراحت در دورنخست دردور دوم به دیدار چول هیو چول از کره جنوبی می‌رود و در صورت پیروزی دردوربعد با برنده کشتی‌گیران چین و تایلند مبارزه خواهد کرد در این وزن 11 کشتی‌گیر حضور دارند.

امیر علی‌اکبری دیگر نماینده کشورمان هم در وزن96 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست،‌ در دور دوم با پومو کیداپینیهان از تایلند کشتی خواهد گرفت در این وزن 10 کشتی‌گیر به روی تشک می‌روند.

مسعود هاشم زاده کشتی گیر سنگین وزن کشورمان در 120 کیلو گرم با استراحت در دور اول فردا با مراد رامونوف از قرقیزستان روبرو خواهد شد و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور بعد با برنده کشتی‌گیران ژاپن و چین تایپه مسابقه خواهد داد در این وزن هم 11 کشتی‌گیر شرکت کرده اند.

کد خبر 80376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز