شنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: شرکت نرم‌افزاری آدوبی و بنیاد موزیلا تولیدکننده مرورگر اینترنتی فایرفاکس، همکاری گسترده‌ای را در زمینه تولید برنامه‌های کاربردی اینترنتی پیشرفته بر اساس فناوری فلش آغاز می‌کنند.

به گزارش نیوزفکتور، آدوبی در طرحی موسوم به تامارین، کد نرم‌افزاری موتور برنامه‌نویسی اکشن‌اسکریپت ویرچوال ماشین خود را که برای ساخت تصاویر متحرک اینترنتی از نوع فلش مورد استفاده قرار می‌گیرد، در اختیار بنیاد موزیلا قرار می‌دهد تا برنامه‌نویسان موزیلا از آن برای تولید برنامه‌های کاربردی اینترنتی پیشرفته مطابق با استانداردهای وب0/2 استفاده کنند.

فرنک هکر، مدیر اجرایی موزیلا اعلام کرد اهدای کد اصلی و  ۱۳۵هزار خطی موتور برنامه‌نویسی اکشن‌اسکریپت ویرچوال مشاین به بنیاد موزیلا بزرگترین کمک صورت گرفته به بنیاد موزیلا از زمان تاسیس آن در سه سال قبل تاکنون است.

بنیاد موزیلا با استفاده از کد نرم‌افزاری یاد شده قادر خواهد بود برنامه‌های کاربردی پیشرفته‌ای را بر اساس نرم‌افزار گرافیکی فلش و ویژه نمایش در مرورگر کد باز فایرفاکس تولید کند.

کارشناسان عقیده دارند این اقدام علاوه بر کمک به جامعه برنامه‌نویسان موزیلا برای تولید برنامه‌های کاربردی پیشرفته‌تر، به خود آدوبی نیز در زمینه تقویت نرم‌افزار گرافیکی آدوبی این شرکت کمک خواهد کرد. آدوبی با اهدای کد نرم‌افزاری یاد شده به موزیلا در حقیقت ورود خود را به دنیای نرم‌افزارهای کد باز اعلام کرده‌است.

نرم‌افزار فلش آدوبی هم‌اکنون در بیش از  ۷۰۰میلیون رایانه و گوشی موبایل در جهان نصب شده و از پرکاربرترین نرم‌افزارهای موجود محسوب می‌شود.

کد خبر 8034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز