همشهری آنلاین: روش جدیدی برای فرستادن فیلم‌ها،موسیقی‌ها و سایر فایل‌های بزرگ بدون نگرانی از توانایی سیستم‌های پست الکترونیکی برای انتقال فایل‌های اتصالی بزرگ ارائه شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس نرم‌افزاری رایگان از شرکت"شبکه‌های پاندو" (Pando Networks) به طور خودکار فایل‌های اتصالی شما را به فایل کوچکی بدل می‌کند که دوست یا خویشاوند شما با باز کردن آن می‌تواند فایل اصلی ازسرور پاندو  یا جایی دیگر داون‌لود کند.

پاندو پلاگ-این‌هایی برای کار کردن با اغلب سرویس‌های میل اینترنتی عرضه می‌کند.
ارائه‌کنندگان عمده ای‌میل  معمولا اندازه فایل‌هایی را می‌توان فرستاد یا دریافت کرد به 10 مگابایت محدود می‌کنند.

این اندازه برای متن‌ها و عکس‌های کوچک مناسب است- اما اگر قصد فرستادن یک آلبوم عکس کامل، یا موسیقی و ویدئو  را داشته باشید به سرعت ناامید خواهید شد.
و حتی اگر یک سرویس‌دهنده به شما امکان فرستادن فایل‌های بزرگ را بدهد، سرویس گیرنده ممکن است آن را نپذیرد.

با اجرای پاندو فایل‌هایی که از یک اندازه معین بزرگتر باشند به طور خودکار تبدیل می‌شوند. یک نسخه از این فایل به سرورهای پاندو فرستاده می‌شود، و تنها یک فایل اتصالی کوچک به دست گیرنده می‌رسد، که او هم باید نرم‌افزار ساخت پاندو را داشته باشد یا بدست آورد.

برای فرستادن فایل‌ها نیاز  به سیستم عامل ویندوز میکروسافت و اینترنت اکسپلور وجود دارد، اما کاربران مک‌کینتاش نیز می‌توانند به شکل یک کاربرد مجزا از ان استفاده کنند و فایل‌های دریافتی را باز کنند و نیز فایل‌های خود را بفرستند. کاربران ویندوز می‌توانند فایل‌هایشان را با یک برنامه مجزا یا به پلاگ‌-‌اینی برای نرم‌افزار ای‌میل Microsoft's Outlook بفرستند.

پاندو فایل‌ایی تا حداکثر اندازه یک گیگابایت را می‌پذیرد- که 10 بار بیشتر از توانایی سرویس رایگان YouSendIt.com است که با سرویس‌های میل بر اساس اینترنت هم تلفیق تمی‌شود.

پاندو قصد دارد از طریق آگهی و یک سرویس ویژه که فایل‌های بزرگتر و زمان نگهداری بیشتر را پشتیبانی می‌کند، پول در آورد. در شکل رایگان این برنامه فایل‌ها پس از 14 رو ز از سرور های پاندو پاک می‌شوند.

کد خبر 9099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز