مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

گاهی پیش می‌آید از همان اول صبح که تازه از رخت‌خواب بلند می‌شویم، خسته و بی‌انرژی هستیم. یک جوری خستگی مزمن که گویی در باقی ساعت‌های روز و روزهای دیگر نیز کِش می‌آید. آنقدر که بعد از مدتی کوتاه تبدیل به عادت یا رویه روزانه می‌شود.

خستگی

همشهری آنلاین؛ سرویس خانواده- سحر جعفریان: پای صحبت دوستان و اطرافیان هم اگر بنشینیم خواهیم دریافت که این یک مسئله در حال شیوع و فراگیر است که درمان و رفعش نیاز به رعایت یکسری اصول و تکنیک‌ها دارد.

روز خود را با یک لیوان آب ولرم آغاز کنید. کمی زودتر از خواب بیدار شوید تا فرصت پرداختن به اموری مانند بهداشت، نظافت، آراستن و صرف یک صبحانه ساده و معمولی را داشته باشید.

حین انجام کارها و وظایف روزانه سعی کنید بر روی یک کار و وظیفه متمرکز شوید و از انجام کارها به صورت همزمان پرهیز کنید. این تقسیم تمرکز فقط باعث می‌شود تا انرژی‌تان به هدر رود و زودتر از انتظار، خسته شوید.

بین انجام کارها و وظایف روزانه، زمانی هم برای استراحت‌های کوتاه قرار دهید. حتی شده به اندازه یک قدم زدن کوتاه و یا بستن چشم‌ها.

اگر هم عادت دارید زمان زیادی در فضای مجازی سپری کنید و مدام اخبار رو رصد کنید حتما در ادامه این عادت‌تان تجدیدنظر داشته باشید. جدای از آسیب‌های جسمانی ناشی از استفاده بیش از حد از گوشی‌های تلفن همراه، استرس، اضطراب، تنش و ناامیدی رهایتان نخواهد کرد.

به خیال‌بافی‌های بیهوده و افکار منفی و به عبارتی نشخوارهای فکری، اجازه عرض اندام ندهید. این موارد در نهایت باعث افزایش نارضایتی شما از زندگی خواهد شد و خستگی روحی‌تان را بیشتر می‌کند.

واضح است که برای رسیدن به همه آرزوها و اهدافمان در زندگی به شغل و درآمد آن نیاز داریم. اما این مهم نباید باعث شود که شما از ساعت‌های تفریح و خودشناسی خود غافل بمانید. ساعت‌های تفریح و خودشناسی به اندازه کسب درآمد، ضروری و حیاتی هستند.

انجام کار خوب از توجه به خود، اعضای خانواده و دوستان گرفته تا کمک به نیازمندان به شیوه‌های مختلف می‌تواند حس و حال‌تان را در جهتی مثبت و مسیری خوشایند قرار دهد.

لیستی از علاقه‌مندی‌هایتان تهیه کنید و برای هر یک به ترتیب اولویت، هزینه و زمان صرف کنید.

کد خبر 803191
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha