یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

حمید هیدارن: در پایان هفته بیستم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور، سیمای مدعیان صعود به نهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بیش از پیش مشخص شده است.

حالا همگان بر این باورند که از گروه اول، تیم‌های استیل‌آذین، شهرداری تبریز، آلومینیوم اراک و حتی پتروشیمی تبریز و از گروه دوم تیم‌های تراکتورسازی تبریز، شاهین پارس جنوبی بوشهر، مس رفسنجان و شاید هم نیروی زمینی تهران شانس صعود دارند.

 اما وضعیت تراکتورسازی در گروه دوم رقابت‌ها ما را بر آن داشت تا شماره ‌تلفن فراز کمالوند سر مربی این تیم را گرفته و او را سین‌جیم کنیم؛ کمالوند که قصد دارد تراکتورسازی را پس از 8 سال ناکامی به لیگ برتر رهنمون سازد، به سئوالات ما چنین پاسخ داد:

  •  بعد از 20 هفته، حالا نوبت به رویارویی با شاهین پارس جنوبی که رقیب اصلی تراکتورسازی برای صعود مستقیم به لیگ 88 محسوب می‌شود، رسیده است. بازی سختی را برایتان پیش‌بینی می‌کنیم.

این بازی هم مثل دیگر مسابقات ما بوده و فرقی با آنها ندارد. این طور نیست که اگر مقابل شاهین بوشهر پیروز میدان هم لقب بگیریم کار صعود را تمام شده بدانیم چرا که 5 بازی دیگر بعد از آن پیش‌رو داریم و اگر نتایج لازم را در آنجا کسب نکنیم؛ به مشکل برمی‌خوریم.

  •  شاهینی‌ها در بازی رفت، تیم شما را شکست دادند. از اینکه آن اتفاق بار دیگر و این بار در خانه رخ دهد، نگران نیستید؟

در دور رفت با گل دقیقه 95 میزبان که از روی یک ضربه کاشته به ثمر رسید نتیجه را واگذار کردیم. آن روز ما مستحق باخت نبودیم و حداقل نتیجه‌ای که عادلانه می‌نمود، تساوی بود. اما فوتبال به همین مواردش جذاب است.

این بار ما میزبان شاهین پارس جنوبی هستیم و از لحاظ مسائل روحی و روانی بر آنها برتری داریم. کسب یک 3 امتیاز باارزش از این دیدار، روند رو به رشد تیم تراکتورسازی که از نیم‌فصل دوم آغاز شده را تقویت کرده و استمرار می‌بخشد تا دغدغه‌های صعود کمتر شود، ضمن اینکه برخلاف بازی با تربیت یزد، این بار تمام بازیکنانمان را در اختیار داریم و با تمام قوا به مصاف حریف خواهیم رفت.

  •  مشکل نداشتن زمین تمرین مناسب برطرف شد؟

مشکل خاصی نبود. یک مسئله بین دست‌اندرکاران تربیت بدنی استان بود که خودشان آن را حل کردند.

  •  غیر از شاهین پارس جنوبی تیم دیگری می‌تواند برای صعود تراکتورسازی مشکل‌ساز شود؟

حواسمان به مس رفسنجان هم هست. آنها را دست‌کم نمی‌گیریم.

  •  حالا فوتبالدوستان تبریزی به چیزی جز صعود تراکتورسازی فکر نمی‌کنند. این امر کار شما را سخت نمی‌کند؟

آنها 8 سال صبر کرده‌اند تا تراکتورسازی به‌عنوان سمبل فوتبال استان آذربایجان شرقی راهی لیگ برتر شود. انصافا هم در طول مسابقات این فصل از تیمشان با قدرت حمایت کردند و  حالا نوبت کادر فنی و بازیکنان است تا پاسخ محبت‌‌های آنان را بدهند. این امر توقع زیادی نیست و باید برآورده شود.

  •  اگر تیم صعود کند سرمربی آن در لیگ برتر هم خواهید بود یا اینکه آقای شفق سراغ شخص دیگری می‌رود؟

من با ایشان مشکلی ندارم. از زمانی که آقای شفق مدیرعامل باشگاه پاس بود در خدمتشان بودیم و اگر تراکتورسازی لیگ برتری شود، همچنان این همکاری ادامه خواهد یافت.

  •  در جام حذفی هم خوب حرکت کرده‌اید. به مرحله نیمه نهایی صعود خواهید کرد؟

فعلا به بازی راه‌آهن و برق شیراز فکر می‌کنیم. برنده  آن مسابقه در مرحله یک‌چهارم نهایی حریف تراکتورسازی است. فکر می‌کنم توانایی شکست هر 2 تیم را داریم و می‌توانیم روز 16 اردیبهشت‌ماه جواز صعود به جمع 4 تیم پایان جام حذفی را به دست آوریم.

  •  راستی؛ فکر می‌کنید دیگر نمایندگان فوتبال تبریز هم شانس صعود به لیگ برتر فصل آینده را دارند؟

قطعا؛ شهرداری و پتروشیمی هر دو تیم‌های بسیار خوب و استخوانداری هستند و امیدوارم یکی از آنها به مرحله پلی‌آف برسد و جواز صعود به لیگ برتر را کسب کند.

همشهری استانها

کد خبر 80311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز