وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در سخنانی گفت که اظهارات رژیم صهیونیستی مبنی بر نابودی حماس به معنای نابودی تمام غزه با ساکنان غیر نظامی‌اش است.

لاوروف

به گزارش همشهری آنلاین، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه گفت که رژیم صهیونیستی بدون آنکه توجه به قوانین بین‌المللی اعلام کرد که واکنشش به حمله روز هفتم اکتبر حماس بیرحمانه خواهد بود و حماس را نابود می‌کند.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، وی در ادامه سخنانش گفت: «نابودی حماس بدون نابود کردن تمام غزه با اغلبیت ساکنان غیرنظامی آن، غیرممکن است».

وزیر خارجه روسیه گفت: «ما تروریسم را رد می‌کنیم اما واکنش به تروریسم را بدون توجه به قوانین بین‌المللی را نیز به شدت رد می‌کنیم که از آن جمله استفاده از زور علیه اهدافی که در آنجا غیرنظامیان نیز حضور دارند».

این در حالی است که «موسی ابومرزوق» از رهبران ارشد جنبش حماس خبر داد: «ما از میانجیگری روسیه استقبال می‌کنیم؛ اما اسرائیل آن را نمی‌پذیرد. آمریکا می‌خواهد میانجی‌ها قطر و مصر باشند».

ارتش رژیم صهیونیستی، شامگاه جمعه (دیشب)، شمال نوار غزه را به‌شدت هدف حملات سنگین خود قرار داد به نحوی که اینترنت و تمام ابزارهای ارتباطی در این منطقه قطع شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی، دیشب، در بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان این رژیم عملیات زمینی خود را در نوار غزه «توسعه‌ خواهند داد». به دنبال این اعلام، شماری از تانک‌ها و خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی پس از ورود محدود به نوار غزه با آتش شدید مقاومت فلسطین مواجه شدند و دیگر به حرکت خود ادامه ندادند. در پی ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در پیشروی، سخنگوی ارتش این رژیم در گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی گفت این عملیات به معنای عملیات زمینی رسمی نیست.

کد خبر 802191
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 1
    اسرائیل بدون حمایت آمریکا سه روز هم داوم نمی‌آورد. اسرائیل بدون حمایت کشورهای غربی سه روز هم دوام نمی‌آورد. مرحله جدید جنگ رژیم کودک کش صهیونیستی با مردم غزه شروع شده است.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    آمریکا و متحدانش از سال 1945 تاکنون چرا جرات تجاوز و حمله به کره شمالی را ندارند. ساخت بمب اتمی در برابر مقابله تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و متحدانش 100 درصد فقط واجب است. اسرائیل در جنگ غزه از انواع بمب های ممنوعه ساخت آمریکا و هم غرب استفاده می کند سوال اینجاست که پس چرا نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب نمی شود. نیروی هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی از 15 مهرماه تاکنون در جنگ نوار غزه به رهبری آمریکا علیه زنان، مردان و کودکان از بمب های ممنوعه ساخت آمریکا استفاده کرده است و هنوز هم استفاده می کند. کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی غیرنظامیان غزه توسط آمریکا و اسرائیل پذیرفتی نیست آمریکا، اسرائیل، هر دو در نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند. وضعیت انسانی غزه فاجعه بار است. آمریکا حاضر به پا گذاشتن روی خون زنان و کودکان و ویرانه‌های خانه مردم فلسطین است.آمریکا به دنبال جبران ناکامی خود در حمایت از رژیم صهیونیستی است.
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    1 0
    هدف قرار دادن غیرنظامیان غزه محکوم است. هدف قرار دادن غیرنظامیان غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. جو بایدن، نتانیاهو، فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی، به همراه ارتش آمریکا و انگلیس در جنگ نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دیوان کیفری بین المللی محاکمه شوند. آمریکا جنایتکار رهبری جنگ علیه نوار غزه برای نابودی مردم غزه را بر عهده دارد به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری، و غیر انسانی صهیونیست ها و با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هیچ‌کس حتی«خبرنگاران» در فلسطین و نوار غزه و لبنان و سوریه امنیت ندارند حمله اسرائیل جنایتکار به غیر نظامیان نوار غزه شرم آور است. سکوت برخی کشورها در برابر جنایت اسرائیل جنایتکار مایه تأسف است. حمله اسرائیل جنایتکار به زنان و کودکان نوارغزه شرم آور است. رژیم اسرائیل به نیابت از آمریکا وارد جنگ غزه شده است. ارسال تسلیحات توسط آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به رژیم صهیونیستی، اوضاع را پیچیده خواهد کرد هرگونه عملیات نظامی علیه حماس نابودی اسرائیل خواهد بود.
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    1 0
    اوکراین چه خبر؟
  • اعتراض IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    بیش از یک میلیون کودک در غزه با خطر جدی مواجه هستند سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر دست نشانده رئیس بی ادب شورای حقوق بشر سازمان ملل کجا هستند.
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    2 0
    ای کاش غزه مظلوم پدافند هوایی داشت . جان دارد تقاص می دهد
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    1 0
    ای بامرام لشکر میکشیدی اسرائیل شیطان نه اوکراین . ولی همین که جلو ناتو ایستادگی کرده خیلی باغیرت اند
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    1 0
    مرگ ولعنت بر زمامداران ودولتمردان کشور های مصر واردن و امارات