دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای تحقق هدف‌گذاری کاهش مصرف محصولات دخانی در کشور و پیشگیری از افزایش مصرف دخانیات در میان نوجوانان، میز تخصصی تشکیل شده است.

سیگار کشیدن بانوان

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمود حاجیلویی افزود: با توجه به جایگاه ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فرهنگ و امکان ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های نظارتی، در ساختار این شورا به ادبیات و راهبرد نوعی دست پیدا کردیم و آن تشکیل میزهای تخصصی است که هر میز بتواند متکفل یک مسئله اصلی اولویت‌دار کشور باشد.
دکتر محمود حاجیلویی با بیان اینکه ما سرمایه حقوقی خوبی داریم و مسئله اصلی ما چالش هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌هاست که عموماً نمی‌توانیم به یک الگوی تقسیم کار برسیم، گفت: شورای عالی در حوزه‌های میز تشکیل داده که به لحاظ پیچیدگی موضوع، وسعت درگیری، قدمت و چند لایه بودن موضوعات متفاوت با سایر موضوعات است و حل آن مسئله از عهده یک دستگاه خارج است مثل میز پیشگیری از مصرف دخانیات که اولین جلسه این میز تخصصی امروز برگزار شد.
وی گفت: در این میزهای تخصصی با نگاه به وظایف هر یک از دستگاه‌ها و توافقاتی که ین هر یک از دستگاه‌های مسئول مربوط با میز تخصصی حاصل می‌شود بسته‌های سیاستی تدوین و مراحل اجرای آن طبق مصوبات پیش می‌رود.
دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به هدف گذاری کاهش ۳۰ درصدی مصرف کل دخانیات کشور تا سال ۱۴۰۴ گفت: امروز نه تنها شاهد کاهش مصرف نبوده ایم بلکه افزایش مصرف نگران کننده‌ای داشته ایم به نحوی که مصرف دخانیات بین نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ ساله افزایش ۱۳ درصدی و مصرف دخانیات در بین دختران نوجوان افزایش ۱۳۳ درصدی داشته است.
دکتر حاجیلویی افزود: آمارهای بین المللی نشان می‌دهد که اگر ما الگوهای مبارزه با دخانیات را تغییر ندهیم و و وضعیت مصرف را ترمیم نکنیم ممکن است جز کشورهای با مصرف بالای دخانیات باشیم.
دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه اعتیاد سبک مقدمه اعتیاد سنگین است گفت: بسیاری از کشورهایی که توفیقاتی در مبارزه با مبارزه با مواد مخدر داشته‌اند پیش از آن کارشان را با پیشگیری و کاهش مصرف دخانیات آغاز کرده‌اند لذا پیشگیری به عنوان یک راهبرد اصلی در شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال می‌شود.

کد خبر 801438
منبع: صدا و سیما

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محسن IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    1 1
    حالا جوان ها و دخترها به جای خود ، در عوض دولت از این راه درآمد خوبی کسب میکند و نگرانی های مسئولین همه ش کشک است .
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    بنظرم بجای اسیب شناسی بشتر دنبال درامد با افزایش مالیات هستند کاش همانطور در افزایش مالیات توجه میشود راهکار درمان را فعال نماید کسی متعاد شده نمی شود با تهدید جریمه و...درمان نمود