روح هراسی یک ترس شدید و مداوم از ارواح است. افرادی که به این نوع از ترس مبتلا هستند، ممکن است از ماوراء طبیعی و ارواح بترسند تا جایی که زندگی آنها را تحت‌الشعاع قرار داده و اغلب احساس کنند که کسی آن ها را نگاه یا تعقیب می‌کند. ترسی که کنترل آن سخت، اما باید به دنبال راه درمان آن بود.

روح

همشهری - سعیده مرادی: افراد مبتلا به ترس از روح ممکن است بدانند که اضطراب آن‌ها پایه و اساس واقعی ندارد. با این حال، آن‌ها نمی‌توانند ترس خود را کنترل کنند و حتی ممکن است ترس زندگی آن‌ها را کنترل کند.

علت

ترس از ارواح، گاهی بــا عنوان فاســموفوبیا نام برده می‌شــود و ژنتیک، تجربیات آموخته شده، تجربه‌های تروماتیک و تأثیرات فرهنگی از اصلی‌ترین علت‌های این ترس مطرح شده است.

علائم ترس از ارواح

وحشت‌زدگی، ترس یا نگرانی بیش از حد، خشک شدن دهان، ناتوانی در حرکت، تنش عضلانی، ضربان قلب نامنظم، تعریق، درد در ناحیه شکم و معده، مشکل در خواب و مشکلات ناشی از آن مانند کاهش وزن و... از علائم ترس از ارواح است که در افراد مختلف کم یاز یاد به وججود می‌آید.

راهکارهای غلبه بر ترس

پرهیز از دیدن فیلم‌های وحشتناک، دوری از افراد ترسو و پرکردن اوقات بیکاری بهترین راهکارهای غلبه بر ترس از روح و جن است اما اگر بخواهیم به فکر درمان این نوع از ترس به‌صورت علمی باشیم، باید به پزشک مراجعه کرد. برخی از افراد مبتلا به فوبیای خاص، مانند ترس از ارواح، از احساسات خود خجالت می‌کشند و از درمان اجتناب می‌کنند. اما مواجهه درمانی، دارو درمانی و درمان شناختی رفتاری از جمله درمان‌های رسمی فوبیا روح و جن است که با مراجعه به روانپزشک یا روانشناس می‌توان به آن دست یافت. تکنیک‌هایی از جمله مدیتیشن و تمدد اعصاب و یوگا نیز مفید هستند.

کد خبر 800743
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha