همشهری آنلاین: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: از فروردین امسال شاخص بورس کشور رشد قابل توجهى یافته و با حدود 500 واحد افزایش به 8 هزار و 470 واحد رسیده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی صالح آبادی با پیش‌بینى ادامه روند مثبت بورس اوراق بهادار تهران ، افزود: بحران مالى غربى در بخش اول که مربوط به حوزه مالى بود، بر بورس کشورمان تاثیرى نداشت.

صالح آبادى افزود: هنگامى که بحران به بخش واقعى اقتصاد رسید شرکت‌هایى که کالاهاى تولیدى آنها در جهان با کاهش قیمت مواجه شد ارزش سهام آنها نیز کاهش یافت و بر ارزش شاخص تاثیر منفى گذاشت.

وى تاکید کرد: پارسال شاخص بورس‌هاى جهان در پى بروز بحران اقتصادى در جهان کاهش چشمگیرى یافت.

رئیس سازمان بورس با اشاره به ابلاغ بند ج سیاست‌هاى کلى اصل 44 قانون اساسى گفت: از این زمان واگذارى شرکت‌هاى بزرگ دولتى و سودده از طریق بورس افزایش یافت و با ادامه عرضه سهام شرکت‌هاى سودده و بزرگ دولتى به صورت شفاف، وضع بازار سرمایه مطلوب‌تر خواهد شد.

وى نظارت بر خطرپذیرى و شفافیت اطلاعات را از اقدامات سازمان بورس براى رونق بازار سرمایه دانست.

صالح آبادى با تاکید اینکه شرایط رکود، فرصت مناسبى براى جذب سرمایه‌هاى خارجى در بورس کشور است گفت: آئین‌نامه سرمایه گذاری‌هاى خارجى که در گذشته محدودیت‌هایى را براى سرمایه‌گذاران خارجى ایجاد مى‌کرد در شوراى بورس اصلاح و به دولت ارائه شد.

وى گفت: این آیین‌نامه هم اکنون در دستور جلسه هیات دولت است و با تصویب آن گشایش خوبى در جذب سرمایه‌هاى خارجى در کشور ایجاد مى‌شود.

رئیس سازمان بورس روند جذب سرمایه‌هاى خارجى را مثبت خواند و گفت: امسال شمارى از سرمایه‌گذاران خارجى براى دریافت کد معاملاتى به سازمان بورس مراجعه کرده‌اند و این روند رو به افزایش است.

کد خبر 79956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز