دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رافائل کورئا با اختلاف بیش از 20 امتیاز در انتخابات ریاست جمهوری اکوادور بر نزدیک ترین رقیب خود به پیروزی رسید.

به گزارش الجزیره، کورئا با کسب بیش از نیمی از ارای انتخاباتی که 8 کاندیدا در آن به رقابت پرداخته بودند، اعلام پیروزی کرد.

او اولین رئیس جمهوری اکوادور در 30 سال اخیر است که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری با قاطعیت به پیروزی رسیده است.

کورئا که در گوایاکیل زادگاه خود حضور یافته بود پس از خواندن سرود حزب سوسیالیست و به هوا بلند کردن مشت‌های خود به نشانه پیروزی گفت: تصور می کنم این حمایت گسترده مردمی را به این دلیل کسب کرده‌ایم که هیچگاه مردم اکوادور را فریب نداده و نخواهیم داد.ما در کشوری که طی سال‌های 1996 تا 2006 هیچ دولت دمکراتیکی دوره حاکمیت خود را به اتمام نرسانده تاریخ ساز بوده‌ایم.

رافائل کورئا در حالی در این انتخابات به پیروزی رسید که لوسیو گوتیرس یکی از روءسای جمهوری سابق اکوادور به عنوان اصلی ترین رقیب در این انتخابات با وی به رقابت می‌پرداخت. اما گوتیرس در نهایت نتوانست در این رقابت پیروز شود و با اختلاف بیش از 20 امتیاز یک پله پائین تر از کورئا در جایگاه دوم قرار گرفت.

همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس وشهرداری‌ها نیز در اموادور در ورز یکشنبه 26 اوریل برگزار شد.

در انتخابات مجلس و شهرداری‌ها کاندیداها بر سر 6 هزار کرسی به رقابت پرداختند، البته نتایج این انتخابات دیرتر از نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد شد.

ناظران اروپایی و سازمان کشور‌های امریکایی اعلام کرده‌اند که در جریان این انتخابات تخلفات جدی صورت نگرفته است.

رافائل کورئا از زمان پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2006 تا کنون در سه انتخابات ملی از جمله رفراندومی که برای بازنگری در قانون اساسی برگزار شده بود، به پیروزی رسیده است.

کد خبر 79954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز